مرگ سارق فلزات ‌نمای ساختمان‌ها در تعقیب‌وگریز

سارق فلزات بین سنگ‌های نمای ساختمان، هنگام تعقیب و گریز با ماموران، با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ شامگاه جمعه نهم دی‌ماه ماموران کلانتری در شرق پایتخت، به رفتارهای مردی مشکوک شدند و سراغش رفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد در حال سرقت از ساختمانی است. او با دیدن ماموران پلیس پا به فرار گذاشت و بلافاصله سوار خودروی پرایدی شد که از قبل منتظرش بود. راننده خودروی پراید نیز بدون توجه به دستور ایست ماموران متواری شد. ماموران کلانتری به تعقیب این دو مرد پرداختند، اما راننده به فرمان ماموران توجهی نمی‌کرد.

ماموران چندین بار دستور ایست دادند، اما چون پرایدسواران تسلیم نشدند، اقدام به تیراندازی کردند. یکی از تیرها به سارق جوانی که روی صندلی شاگرد نشسته بود، اصابت کرد. این امر باعث شد راننده بعد از دقایقی تعقیب‌و‌گریز توقف کند. ماموران سراغ آنها رفتند و راننده را دستگیر کردند. سارق مصدوم به بیمارستان‌منتقل شد، اما ساعاتی بعد از بیمارستان خبر رسید که او تسلیم مرگ شده است. گزارش این حادثه به محمد وهابی، بازپرس دادسرای جنایی پایتخت، اعلام شد و او به همراه تیم بررسی صحنه جرم وارد عمل شدند.

اعترافات سارق دستگیر شده

آنها تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. سارق دستگیرشده در تحقیقات اولیه گفت: «مدتی بود که من و همدستم میله‌های فلزی بین سنگ‌های نمای ساختمان‌ها را سرقت می‌کردیم. این فلزات گرانقیمت است و در بازار با مبلغ خوبی آنها را می‌خرند. شب حادثه هم در حال سرقت فلزات نمای ساختمانی بودیم. من داخل خودرو منتظر بودم و همدستم سرقت می‌کرد که پلیس متوجه شد. همدستم سوار خودرو شد و فرار کردیم. اما ناگهان تیراندازی شد و دیدم که همدستم تیر خورد. من هم ترسیدم و خودرو را متوقف کردم.»

با این اعترافات، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران دستور تحقیق از مامورانی که اقدام به تیراندازی کرده بودند، بررسی زاویه تیراندازی و اینکه ماموران قوانین به‌کارگیری سلاح را رعایت کرده‌اند، صادر کرد. پس از انجام این تحقیقات اظهارنظر درخصوص این پرونده صورت خواهد گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.