تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های نکا و گلوگاه

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی توسکا چشمه گلوگاه و دراسله نکا که از بامداد امروز آغاز شد، همچنان ادامه دارد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیروهای مردمی در حال خاموش کردن آن هستند.

به گزارش شهروند آنلاین،مجید ذکریایی در گفت و گو با ایرنا با ذکر این نکته که با توجه به زمان آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی شرق مازندران،مطمئنا ناشی از خطای انسانی بوده است،افزود:به دلیل وزش باد گرم شدید،همچنان آتش در منطقه توسکا چشمه ادامه دارد.

او بیان کرد :اگرچه تمامی نیروهای یگان حفاظت منطقه همراه با مردم و بسیجیان درحال اطفای حریق هستند، اما با هماهنگی مدیریت بحران استانداری مازندران، یک فروند بالگرد برای اطفای حریق در صورت نیاز ضروری ،در نظر گرفته شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری از احتمال شعله‌ور شدن دوباره آتش در عرصه‌های جنگلی مازندران با توجه به تداوم وزش باد گرم تا پایان امروز خبر داد و گفت: امیدواریم نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه دیگر نیروها از جمله نیروهای آتش‌نشانی، دوستداران و همیاران طبیعت و نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند تا پایان روز موفق به خاموش کردن آتش شوند.

ذکریایی به انباشت و وجود لاش برگ‌های پاییزی در منطقه آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت :اگر تمامی افراد ساکن در حاشیه جنگل به خصوص گردشگران به نکات مهم آتش روشن کردن توجه نکنند، خطر آتش‌سوزی در جنگل چندین برابر می‌شود.

او از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه حریق در عرصه‌های جنگلی، تجاوز به عرصه‌های ملی و همچنین مشاهده قاچاق چوب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ این نهاد اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه‌های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه‌های طبیعی مازندران، ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه‌ها را مدیریت می‌کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه‌های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.