مشاور رئیس‌جمهوری: خط و مرزی بین ادیان و اقوام در کشور نداریم

مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام، ادیان و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: هیچ خط و مرزی بین ادیان و اقوام در کشور نداریم و همه ما با هم متحد هستیم.

به گزارش شهروند آنلاین،ماموستا عبدالسلام کریمی در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارومیه افزود: در ایران اسلامی ما هیچ خط‌کشی بین شیعه و سنی، زن و مرد، مسیحی و کلیمی و پیروان سایر ادیان و مذاهب نداریم.

او با بیان اینکه حاج قاسم ترجمه علمی زبان گویای مقام معظم رهبری است و او مذاهب را همانند پنج انگشت دست می‌دانست که از یک ریشه تزریق می‌کنند، اظهار کرد: اصول دین ما یکی است و همه مسیحی و کلیمی و در هر دینی که باشیم به این اصول معتقد و پایبند هستیم.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه حاج قاسم خود را سرباز صفر معرفی می‌کرد و هیچ جایی خودستایی نکرده و در بند دین و قوم خاصی نبود و بین مذاهب فرقی قایل نمی‌شد، ادامه داد: جامع‌الشرایط بودن حاج قاسم باعث شده بود که سوریه‌ای،عراقی و لبنانی و دیگران او را از خود بدانند.

مشاور رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و ادیان است، اضافه کرد: این استان سوق‌الجیشی و هم رنگین‌کمان اقوام و ادیان است و زیبایی رنگین‌کمان در کنار هم بودن در کمال وحدت و برابری است.

ماموستا کریمی یادآور شد: اقتدار کشورمان در سایه همین کنار هم بودن و وحدت به دست آمده است و هر چه بیشتر در کنار هم باشیم اقتدار کشور را بیشتر کرده و آن را در مقابل توطئه دشمنان بیمه می‌کنیم.

مشاور رئیس‌جمهوری تاکید کرد: آذربایجان غربی به خاطر همجواری با چند کشور می‌تواند دیپلماسی خوبی داشته باشد و کارهای فرهنگی انجام دهد.

مشاور رئیس‌جمهوری به برخی دیدگاه‌ها و سخنان دشمنان در خصوص سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: دشمنان حاج قاسم را «دشمن قابل احترام»، قوی‌ترین مرد خاورمیانه، فرمانده سایه و برخی نام‌های دیگری عنوان کرده‌اند که همگی نشان از جایگاه بالا و مقتدرانه این فرمانده دلاور است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.