بیایید به جنون ماسک صورت برنگردیم!/ وداع برزیل با پادشاه «پله»

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 4 ژانویه 2023

چهارشنبه، 4 ژانویه 2023، دیلی‌میل از نگرانی درباره بازگشت مقررات کووید گفت و تیتر زد: «بیایید به جنون ماسک صورت برنگردیم». گاردین هم از وداع برزیل با پادشاه فوتبال، پله، گزارش داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های گاردین، واشینگتن‌پست و دیلی‌میل به شرح زیر است:

گاردین

گاردین گزارش می‌دهد که پزشکان ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، را متهم کرده‌اند که در واکنش به فشارهای درون NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) دچار توهم است. این روزنامه گزارش می‌دهد که پزشکان و احزاب مخالف با تمسخر، خشم و ناباوری به اظهارات سخنگوی رسمی نخست‌وزیر -که قرار داشتن NHS  در بحران را انکار کرده است- واکنش نشان دادند.

تصویر اصلی با تیتر «او قهرمان ما بود، وداع برزیل با پادشاه پله» مراسم تشییع جنازه پله، را روز سه‌شنبه -در حالی که پیکرش روی ماشین آتش‌نشانی قرار گرفته- با حضور هزاران نفر در شهر سانتوس، برزیل، نشان می‌دهد.

واشینگتن‌پست

نمایندگان جناح تندرو حزب جمهوریخواه ایالات متحده در نخستین روز شروع به‌کار دوره جدید مجلس نمایندگان مانع انتخاب کوین مک‌کارتی از حزب خودشان به عنوان رئیس مجلس نمایندگان شدند. «مجلس نمایندگان در انتخاب رئیس جدید ناکام ماند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «کوین مک‌کارتی با طغیان آشکار حزب جمهوری‌خواه روبه‌رو شد، در حالی که مجلس نمایندگان نتوانست رئیس را انتخاب کند. کوین مک‌کارتی،  نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا، روز سه‌شنبه، 3 ژانویه، با شورش علنی در مجلس نمایندگان مواجه شد و در سه دور رأی‌گیری نتوانست آرای کافی برای تصاحب ریاست مجلس را به دست آورد. اکنون مجلس روز چهارشنبه دوباره جلسه خواهد داشت.

دیلی‌میل

روزنامه دیلی‌میل که شنبه گذشته هم بر شیوع کرونا در چین متمرکز بود و گزارش داد افرادی که از چین وارد بریتانیا می‌شوند باید آزمایش کووید آنها منفی باشد؛ چهارشنبه، 4 ژانویه 2023، دوباره گزارش اصلی خود را به شیوع اخیر این بیماری و احتمال بازگشت مقررات کووید از جمله ماسک اختصاص داد با این تیتر: «بیایید به جنون ماسک صورت برنگردیم». به گزارش این روزنامه، برخی نمایندگان محافظه‌کار پس از اینکه روسای بهداشت از کسانی که دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند، خواستند ماسک بزنند، نسبت به بازگشت ماسک‌های صورت و محدودیت‌های کووید هشدار داده‌اند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.