رئیس جمهور: سه هزار واحد تولیدی نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته است

رئیس جمهور گفت: از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون سه هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشته و تولید رونق گرفته است

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع مردم شهرستان بهارستان گفت: ظرفیت و امکان در حوزه های مختلف و نیروی انسانی کارآمد در کشور وجود دارد و باید به نحوی عمل کرد که با شکوفایی و ارتقای علم فعالیت های ماندگاری انجام شود.

وی اظهار داشت: ایران قوی با تولید و صنعت قوی محقق می شود، ایران قوی با زنان و مردان قوی است که با همت در تولید، کار، تلاش حضور به موقع در صحنه ها شکل می گیرد در غیر این صورت ایرانی وابسته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مردم در سفره، اشتغال و تولید وابسته نباشند، زمین، ظرفیت، آب، خاک و هوا داریم با وجود آنکه بارش های جوی کم است اما می توان برنامه ریزی کرد که در کالاهای اساسی وابسته نباشیم.

رئیسی ادامه داد: برنامه دولت آن است که اجازه ندهد رانت خواری و فساد در کشور وجود داشته باشد و تمام برنامه ها برای قطع کردن دست مفسدان و رانت خواران از کشور است؛ در این مسیر شاید حرف هایی هم به دولت نسبت دهند، اشکالی ندارد ما خود را برای شنیدن هر سخنی آماده کردیم.

وی اضافه کرد: بنای دولت آن است که دست افراد سودجو، رانت خوار و افرادی که می خواهند به بیت المال و منافع کشور دست اندازی کنند را قطع کنیم و قطع خواهیم کرد و برای آن نیز برنامه ریزی شده است.

رئیس جمهور یادآور شد: امیدواریم که با همکاری، مساعدت و حضور مردم در صحنه، دولت به تکالیفی که بر عهده دارد عمل کند، یقین داریم به سخن سردار شهید سلیمانی که ما می توانیم، این شعار ما است.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: برخی می گویند نمی شود، اذیت می کنند، قدرت های خارجی محدودیت ایجاد و تحریم می کنند اما در مقابل چنین افرادی، نگاه ما به شهدا و خانواده های آنانی است که مانند کوه ایستاده اند و ثابت کرده اند که پای انقلاب و ارزش هایشان ایستاده اند و دشمن را در عرصه ناکام گذاشته اند.

وی ادامه داد: درود بر شما مردم، زنان و مردانی که نه فقط ۴۰ سال و اندی بلکه در هر عرصه ای که نگاه می کنیم پای انقلاب و نظام هستید، در این چند ماه گذشته نیز جلوه حضور و افتخار مردم را دیدیم، ثابت کردند که اجازه نخواهند داد دشمنان برای ایران فتنه و توطئه ایجاد کنند و این عرصه زمینه جولان دشمنان شود.

رئیس جمهور گفت: امروز بزرگترین افتخار ما نوکری برای مردم است، این فخری که باید قدردان خداوند بود که زمینه را فراهم کرد تا گرهی باز کنیم کرد و کاری انجام دهیم.

رئیسی تاکید کرد: مسئولان در مورد گره گشایی از کار و حل مسائل مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنید، به نحوی که مردم احساس کنند مشکل آنان حل شده است، باید از هر امری که کار مردم را به تاخیر بیندازد، پرهیز شود.

وی اضافه کرد: باید صمیمانه از شما مردم تشکر کرد که دشمن را ناکام گذاشتید و دشمن بداند که با همه حسابرسی هایی که می کند اینجا محاسباتش غلط از آب درآمد، در حالی که این مردم شهدای بزرگی تقدیم و در عرصه های مختلف ایستادگی کردند و اجازه نخواهند داد که غربی ها به دنبال منافعشان در ایران توطئه کنند؛ ایستادگی در برابر دشمن افتخار بزرگی است که باید همواره به آن بالید.

رئیس قوه مجریه افزود: بهارستان شهرستانی با تراکم بالای جمعیت است که از بخش های مختلف کشور در اینجا گرد هم آمده اند و شهرستانی شکل گرفته اما نه مردمی که برای مردم تهران بار اضافه باشد بلکه گاه بار مردم تهران را نیز به دوش می کشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انقلابی بودن مردم این شهرستان سرمایه عظیمی است که متولیان امور فرهنگی باید بدانند که این سرمایه بزرگی است که مردم را در برابر همه آسیب ها حفظ می کند.

رئیسی یادآور شد: امروز در این منطقه مردم در حال تولید هستند و این افتخاری برای شهرستان بهارستان است که در حوزه کیف و کفش، صنایع چوبی و فلزی فعالیت می کنند، آمارها نشان می دهد نه فقط مردان بلکه بانوان نیز صنایع دستی را در این منطقه پیشه خود کرده اند.

رئیس جمهور گفت: ما خدمات شهری را متناسب با جمعیت این شهرستان نداریم و نخستین طرحی که در ورود به بهارستان دیدم، بیمارستانی است که ۶ سال قبل باید انجام می شد اما همچنان مردم چشم انتظار هستند تا این مرکز درمانی فعال شود.

وی خاطر نشان کرد: بنا شد به سرعت کار این مرکز درمانی دنبال شود تا ما بتوانیم در بهارستان این نیاز جدی مردم به مراکز درمانی را به سامان برسانیم و تاکیدم به مدیران حاضر در بازدید، این بود که کار به سرعت پیش برود و در گام اول و طی یک سال آتی مردم شاهد رفع مشکل درمانی باشند به نحوی که نیازهای درمانی این منطقه مرتفع شود.

رئیسی ادامه داد: نکته دیگر بحث جمعیت است که مردم این شهرستان، خانواده های پر جمعیت دارند، تشکر کنم، کار بسیاری ارزشمند جمعیت پشتوانه عظیم برای کشور و نعمت الهی است.

رئیس جمهور گفت: مگر ما در کشور امکانات کم داریم، این جمعیت به ویژه نوجوان و جوان که سرمایه های کشور هستند و باید مورد توجه قرار گیرد، در حالی که اعلام شد به میزان کافی مدرسه و مراکز آموزشی نداریم که در شورای اداری مصوب شد با سرعت و ۱۰ مدرسه حداقل ۱۵۰ کلاس درس در این شهرستان احداث شود.

رئیسی اعلام کرد: مساله دیگری که برای سلامتی جسم و روح مردم و جوانان ضروری است سالن های ورزشی به شمار می آید که بنا شد سالن هایی که بتواند زمینه ورزش جوانان را فراهم کند در دستور کار قرار گیرد و با سرعت کار دنبال شود.

رئیس جمهور بیان کرد: بنا شد طرح هایی مورد نیاز بهارستان در حوزه کشاورزی، تولید، راه های ارتباطی، کمربندی به سرعت انجام شود به نحوی که بار بعدی که به اینجا سفر کردیم شاهد رفع این نیازهای اولیه با مشارکت خود مردم این شهرستان باشیم.

وی افزود: ما به این مناطق می آییم تا حرف و دغدغه مردم را بشنویم، معتقدم با دیدن یک نامه پیگیری مسائل کفایت نمی کند، مشی من رفتن به میان مردم و مناطق است، در دفتر نشستن و دریافت گزارش ها امکان پذیر است اما شنیدن کی بود مانند دیدن.

رئیسی یادآور شد: به عنوان خدمتگزار مردم، افتخار من حضور در میان مردم و لمس از نزدیک مشکلات مردم است که پیگیری نیز سرعت بگیرد و مردم احساس کنند که کاری برای آنان انجام شده است.

رئیس جمهور را در این سفر یک روزه ، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور ، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور ،میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ، علیرضا فخاری استاندار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،ائمه جمعه و جماعات و مسئولان شهرستان بهارستان همراهی می کنند.

رئیس‌جمهور پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.