تاکید امیرعبداللهیان بر تشکیل ساز و کار قانونی برای توقف توهین به مقدسات اسلامی

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه کویت مطرح کرد:

وزیر امور خارجه با محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در توهین و هتک حرمت مسجد الاقصی، خواستار هماهنگی و اقدام مشترک کشورهای اسلامی در جهت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی شد و بر تشکیل ساز و کار قانونی در این باره جهت توقف توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت درباره روند مناسبات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله هتک حرمت اخیر مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها و اقدام موهن نشریه فرانسوی تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه در این گفت و گوی تلفنی ضمن محکومیت اقدام صهیونیست‌ها در خصوص توهین و هتک حرمت مسجد الاقصی، خواستار هماهنگی و اقدام مشترک کشورهای اسلامی در جهت حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی شد و بر تشکیل ساز و کار قانونی در این خصوص جهت توقف توهین به مقدسات اسلامی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تقویت همکاری‌های منطقه ای در راستای صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین از نشست آتی محیط زیست دریایی موسوم به ROPME به میزبانی کویت استقبال کرد.

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت نیز در این گفت و گوی تلفنی، بار دیگر بر موضع ثابت دولت کویت در قبال موضوع فلسطین تاکید و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه کویت از پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام هماهنگ سازمان همکاری اسلامی برای توقف اقدامات توهین آمیز رژیم صهیونیستی که صلح و ثبات در منطقه را به خطر می اندازد استقبال کرد.

وی همچنین با اشاره به سابقه سیاه نشریه شارلی ابدو در توهین به پیامبر اسلام (ص)، ضمن رد اقدام موهن نشریه فرانسوی، توهین به مراجع و رهبران دینی را توهین به تمام مسلمانان دانست.

طرفین در این تماس تلفنی بر تحکیم مناسبات دوجانبه تاکید نموده و از برگزاری نشست آتی کمیسیون عالی همکاری های مشترک دو کشور استقبال کردند./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.