تأکید رئیسی بر رفع فقر و محرومیت و صیانت فرهنگی

در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به شهرستان بهارستان چه گذشت؛

رئیس‌جمهور در ادامه دیدارهای رو در روی خود با مردم و همچنین بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های نیمه‌تمام، دیروز در سفری یک روزه وارد نسیم‌شهر شد و در جریان طرح‌های در حال تکمیل این شهرستان قرار گرفت

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رئیسی در ادامه دیدارهای مردمی و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام، صبح پنجشنبه ۱۵دی‌ماه با استقبال استاندار تهران، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، وارد شهرستان بهارستان شد.

در این سفر یک روزه، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش، «سید حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور، «میثم لطیفی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی، «علیرضا فخاری» استاندار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور را همراهی کردند.

دستور رئیس‌جمهور برای افزایش ظرفیت مرکز تأمین اجتماعی نسیم‌شهر

رئیس‌جمهور در بدو ورود خود به این شهرستان، از پلی‌کلینیک در حال ساخت پروژه بیمارستانی حضرت ابوالفضل (ع) نسیم‌شهر بازدید کرد و با توضیحات مسئولان این طرح، در جریان جزئیات روند احداث و الزامات تکمیل آن قرار گرفت.

رئیسی در ادامه نیز از مسئولان وزارت بهداشت خواست تا با توجه به محرومیت منطقه و فقدان امکانات درمانی کافی، تلاش کنند کلینیک این بیمارستان طی یکسال آینده به بهره‌برداری برسد و همچنین ظرفیت مرکز درمانی تأمین اجتماعی این شهر نیز تا یکسال آینده به اندازه ۵۰ تخت افزایش یابد.

عملیات ساخت این پلی‌کلینیک از سال ۹۷ آغاز شده بود و در حدود سه سال گذشته متوقف مانده بود. احداث بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) نسیم‌شهر با ظرفیت ۳۵۰ تخت‌خواب نیز قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ به پایان رسیده و این واحد درمانی به بهره‌برداری برسد.

بررسی بافت فرسوده مسکونی شهرستان نسیم‌شهر

رئیس‌جمهور در ادامه این سفر یک‌روزه، از بافت فرسوده شهری شهرستان نسیم‌شهر را که به گزارش مسئولان شهری بهارستان، در حدود ۸۴ درصد بافت مسکونی را به خود اختصاص داده است، مورد بررسی قرار داد.

دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت امیر کمندی

رئیس دولت سیزدهم همچنین در این سفر، در منزل شهید مدافع امنیت، پاسدار «امیر کمندی» حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار کرد.

سرهنگ دوم پاسدار امیر کمندی، یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حین مقابله با اغتشاش‌گران در خیابان ستارخان، توسط یکی از مخلان نظم و امنیت بر اثر اصابت نارنجک دستی از ناحیه سر مجروح شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تأکیدات رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان

رئیسی پس از بازدیدهای میدانی در جلسه شورای اداری شهرستان بهارستان حضور پیدا کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه با بیان اینکه ۱۳۰ هزار دانش‌آموز در این منطقه در حال تحصیل هستند که تعداد مدرسه‌ها با این جمعیت تناسب ندارد، تأکید کرد: ساختن حداقل ۱۰ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس، یک ضرورت است و باید فوری انجام شود انتظار داریم خیرین هم پای کار بیایند تا کار سریع پیش برود.

ورود سازمان اوقاف برای تسریع در روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا، رفع فقر و محرومیت و توسعه منطقه‌ای، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، صیانت فرهنگی و ایجاد مدارس و گسترش فعالیت مساجد و تکایا از دیگر تأکیدات رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان نسیم‌شهر بود.

رئیسی در دیدار چهره به چهره با مردم که پایان‌بخش این سفر یک‌روزه به شهرستان بهارستان بود، گفت: از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون سه هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید برگشته و تولید رونق گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: ظرفیت و امکان در حوزه های مختلف و نیروی انسانی کارآمد در کشور وجود دارد و باید به نحوی عمل کرد که با شکوفایی و ارتقای علم فعالیت های ماندگاری انجام شود.

رئیسی اظهار داشت: ایران قوی با تولید و صنعت قوی محقق می شود، ایران قوی با زنان و مردان قوی است که با همت در تولید، کار، تلاش حضور به موقع در صحنه ها شکل می گیرد در غیر این صورت ایرانی وابسته است.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که مردم در سفره، اشتغال و تولید وابسته نباشند، زمین، ظرفیت، آب، خاک و هوا داریم با وجود آنکه بارش های جوی کم است اما می توان برنامه ریزی کرد که در کالاهای اساسی وابسته نباشیم.

رئیسی تأکید کرد: برنامه دولت آن است که اجازه ندهد رانت خواری و فساد در کشور وجود داشته باشد و تمام برنامه ها برای قطع کردن دست مفسدان و رانت خواران از کشور است؛ در این مسیر شاید حرف هایی هم به دولت نسبت دهند، اشکالی ندارد ما خود را برای شنیدن هر سخنی آماده کردیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انقلابی بودن مردم این شهرستان سرمایه عظیمی است که متولیان امور فرهنگی باید بدانند که این سرمایه بزرگی است که مردم را در برابر همه آسیب ها حفظ می کند.

رئیسی یادآور شد: امروز در این منطقه مردم در حال تولید هستند و این افتخاری برای شهرستان بهارستان است که در حوزه کیف و کفش، صنایع چوبی و فلزی فعالیت می کنند، آمارها نشان می دهد نه فقط مردان بلکه بانوان نیز صنایع دستی را در این منطقه پیشه خود کرده اند.

رئیسی همچنین در ادامه به صورت سرزده از  پایانه حمل‌ونقل کالای تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات رانندگان در سفر به شهرستان بهارستان قرارا گرفت.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

رئیس‌جمهور پیش از این، به شهرستان های اسلامشهر، پاکدشت، پردیس، قدس، ملارد، شهریار، ورامین، قرچک، پیشوا و رباط کریم سفر کرده و تصمیماتی برای رفع مشکلات این مناطق گرفته است./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.