جزئیات امدادرسانی به ۲۶۵۷ نفر در سیل و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ٢٦٥٧ نفر و اسکان اضطراری به ۲۲۶ نفر طی عملیات جوی از چهارشنبه تا امروز و توسط نیروهای هلال احمر خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، مهدی ولی‌پور، با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی و کولاک) از چهارشنبه تا جمعه( ۱۴ تا ۱۶ دی) ۷ صبح گفت: در این مدت زمان ۲۵ استان متاثر از شرایط جوی بودند که ۱۹ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان به خدمات امدادی نیاز پیدا کردند. در این مدت زمان امدادرسانی به ٦١شهرستان، ٧٤منطقه، ٦٠محور،٤ شهر و ١٠ روستا هم در قالب چندین مورد عملیات جوی انجام شد.

او با اشاره به این که در این مدت ۲ هزار و ۶۵۷ نفر امدادرسانی شدند، ادامه داد: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۲۲۶ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و  ۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول در هلال احمر، ۳۳۵ خودرو از برف رهاسازی و ۳۱ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. همچنین ۱۲۸ تیم عملیاتی شامل ۴۵۰ امدادگر در این مدت زمان و در عملیات نجات شرکت کردند.

وی همچنین گفت: در این عملیات ۴۰۵ تخته پتو، ۱۸۳ کیلوگرم بسته غذایی ۴۰ بسته ، ۹ کیلوگرم خرما و ٧٥بسته بیسکوییت ارائه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار کرد: در پوشش امدادی سومین ساگردشهیدحاج قاسم سلیمانی همچنین به مدت ۱۰ روز از ۸ تا ۱۸ دی فعالیت داشتیم که کل مراجعات در این مدت زمان  ۲ هزار و ۷۸۸ نفر بود که از این تعداد ٩٠٨نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۴۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. در این مدت زمان یکهزار و ۸۳۲ نفر نیز تست قند و فشارخون دریافت کردند و یکهزار و ۳۲۵ عدد ماسک نیز توزیع شد.

بنابر اعلام پایگاه‌ اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ در این عملیات ۱۹ تیم عملیات شامل ۱۳۶ نفر و ۱۵ دستگاه سازمان امداد و نجات شرکت کردند./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.