هشدار صریح آنکارا به یونان

وزیر دفاع ترکیه گفت که در نشست مسکو تاکید کردیم که عناصر تروریستی نباید در نزدیکی مرزهای ما حضور داشته باشند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از الجزیره، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی گفت که در نشست سه‌جانبه مسکو تاکید کردیم که نباید عناصر تروریستی در مناطق نزدیک به مرزهای ما حضور داشته باشند.

او گفت همچنین در این نشست گفتیم که ترکیه توان تحمل موج جدید پناهندگان سوری را ندارد.

وزیر دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که کشور یونان اقدامات تحریک آمیز علیه آنکارا انجام می‌دهد و درخصوص انجام گفت وگو برای حل مشکلات پاسخ مثبتی از آنها دریافت نکردیم.

او گفت که مسئولان یونانی در راستای تحقق اهداف سیاسی داخلی اقدامات تنش‌زا اتخاذ می‌کنند و ما نمی‌توانیم در برابر هیچ‌گونه اقدام تحریک‌آمیزی سکوت کنیم.

آکار روز چهارشنبه نیز در گفت وگویی با خبرنگاران در پارلمان ترکیه اظهار کرد: هدف ما دفاع از کشور و مردم است. به همین دلیل، مبارزه با تروریسم مساله بسیار مهمی است.

او به نشست سه‌جانبه اخیر با مقام‌های سوریه و روسیه اشاره کرد و گفت که در این نشست به همتایان سوری و روسی خود تاکید کرد که ترکیه آماده پذیرش پناهجویان بیشتر نیست.

وزیر دفاع ترکیه ابراز امیدواری کرد که این گفت‌وگوهای سه‌جانبه «بطور منطقی و موفقیت‌آمیزی» ادامه پیدا کند.

آکار همچنین گفت که ترکیه تصمیمی نمی‌گیرد که به زیان مردم سوریه باشد و «همه طرف‌ها باید از این موضع ترکیه مطلع بوده و مطابق آن عمل کنند.»

اخیرا مسکو میزبان ملاقات وزرای دفاع و مقام‌های اطلاعاتی ترکیه و همتایان آنها بود. شبکه TRT در گزارشی اعلام کرد که این دیدار نشانه‌ای از عادی‌سازی روابط میان آنکار و دمشق است.

این ملاقات بلندپایه‌ترین دیدار میان سوریه و ترکیه پس از آغاز درگیری‌های ۲۰۱۱ در سوریه بود. گزارش‌ها حاکی است که احتمال می‌رود بزودی ملاقات دیگری میان مقام‌های سوریه، روسیه و ترکیه انجام شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.