اتفاق تلخ برای ستاره بزرگ فوتبال

سرطان پانکراس به جانلوکا ویالی امان نداد

جانلوکا ویالی ستاره بزرگ دنیای فوتبال روز جمعه در 58سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و جهان را در شوک فرو برد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، به فاصله چند روز از درگذشت پله، اسطوره برزیلی، دنیای فوتبال ستاره بزرگ دیگری را از دست داد. فوتبال‌دوستان در سراسر جهان سوگوار جانلوکا ویالی‌اند. ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه‌های یوونتوس، سامپدوریا و چلسی، از سال 2017 با بیماری سرطان لوزالمعده دست به گریبان بود و با وجود اینکه اخیرا بهبود پیدا کرده بود، ولی بار دیگر سرطان برگشت و از دو هفته پیش حال او وخیم گزارش شد. در نهایت ویالی روز جمعه در 58سالگی از دنیا رفت و فوتبال ایتالیا و دنیا را در شوک فرو برد.

ویالی در یورو 2020 یکی از دستیاران روبرتو مانچینی، مربی ایتالیا، بود. او همچنان در این تیم مشغول فعالیت بود، اما دو هفته پیش به ‌دلیل بازگشت بیماری پست خود را رها کرد. حال ویالی وخیم بود و در کلینیکی در لندن بستری شد. شرایط ویالی روزبه‌روز بدتر شد تا جایی که مادر 87ساله او از کرمونا راهی لندن شد. ویالی در همین کلینیک دو دوره شیمی‌درمانی را پشت سر گذاشته بود. به این ترتیب پس از مرگ سینیشا میهایلوویچ و پله، دنیای فوتبال یک ستاره دیگر خود را هم از دست داد. ویالی در 19سال فوتبال خود، 673 بازی در سری آ، لیگ برتر و جام‌های اروپایی انجام داد و 259 گل به ثمر رساند. با لباس تیم ملی ایتالیا او یک عنوان سومی جام جهانی 1990را کسب کرد. او در مجموع 59 بازی برای تیم ملی بزرگسالان ایتالیا انجام داد و 16 گل هم زد. ویالی اول جولای 1999 از فوتبال بازنشسته شد.

به‌عنوان مربی، او بین سال‌های 1998 تا 2000 روی نیمکت چلسی (به ‌مدت 6ماه هم مربی  هم فوتبالیست) و در فصل 02-2001 روی نیمکت واتفورد حضور داشت. ویالی در سال 2015 به تالار مشاهیر فوتبال ایتالیا راه یافت. از نوامبر 2019 او به‌عنوان مدیر فنی کنار دوست و هم‌تیمی سابق خود در سامپدوریا، یعنی روبرتو مانچینی، به تیم ملی ایتالیا ملحق شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.