ارائه ۵۲۰ هزار خدمت درمانی در جمعیت هلال احمر

در پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی طب اورژانس ایران مطرح شد؛

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از ارائه ۵۲۰ هزار خدمت درمانی به مردم توسط جمعیت هلال احمر در سال جاری خبر داد

وی افزود: بر همین اساس در شش ماه نخست امسال ۵۲۰ هزار خدمت درمانی، ۷۱ هزار خدمت در حوزه توانبخشی و ۴۶۱ هزار خدمت در مراکز درمانی خارج از کشور به مراجعه کنندگان ارائه شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر علاوه بر خدمت رسانی به مردم در داخل کشور در حوزه دیپلماسی سلامت نیز فعالیت های قابل توجهی داشته است و هم اکنون در ۱۳ کشور جهان و در قاره‌های آسیا، آمریکا و آفریقا به نیازمندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد. هلال احمر این آمادگی را دارد تا با هم افزایی با بخش های خصوصی و سایر دستگاه‌ها، فعالیت ها و تجربیات خود را به اشتراک گذارد.

نامدار ادامه داد: هلال احمر در حوزه درمان اضطراری نیز در آمادگی کامل به سر می‌برد و بر همین اساس بیمارستان‌های صحرایی و سریع الاستقرار هلال احمر این آمادگی را دارد تا در کم ترین زمان ممکن دایر شوند و در مواقع اورژانس و بحرانی به متاثرین از حوادث و سوانح خدمت رسانی کنند. خدمات درمان اضطراری هلال احمر امروز به تایید سازمان جهانی بهداشت و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر رسیده که این افتخار فقط توسط ۱۹ کشور به دست آمده است. این خدمت به صورت مشخص در انفجار لبنان به کار گرفته شده و کمک زیادی به مصدومین این حادثه کرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: خدمت مهم دیگر هلال احمر، خدمات توانبخشی است که راهگشای مشکلات بسیاری از معلولین نیازمند بوده است و با استفاده از علم روز ارائه شده است. ما در تمامی حوزه‌ها از شرکت های دانش بنیان کمک گرفته و در هم افزایی با این شرکت ها به کمک مردم شتافته ایم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.