حج قسطی برای زائران عربستانی

وزارت حج عربستان، ثبت‌نام حج را برای شهروندان ساکنِ این کشور درحالی آغاز کرد که هزینه حج تمتع ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) و شرایط جدیدتری را برای این مناسک مذهبی اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، این شرایط فعلا مختص شهروندان عربستانی است و این کشور هنوز مقررات و محدودیت‌های احتمالی را برای حاجی‌های خارجی اعلام نکرده است.

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، هزینه حج امسال برای زائران داخل عربستان از ۳۹۸۴ ریال سعودی (۱۰۶۰ دلار) آغاز می‌شود. گران‌ترین بسته با اسکان زائران در برج‌های شش‌گانه منا نزدیک جمارات تا ۱۱۴۳۵ ریال قیمت دارد. وزارت حج عربستان همچنین پرداخت هزینه حج را برای شهروندان خود در سه قسط امکان‌پذیر کرده است.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین اعلام کرده به‌زودی خدماتی را برای زائران حج که از خارج از این کشور درخواست می‌کنند، راه‌اندازی خواهد کرد.

پیش‌بینی شده است حج ۲۰۲۳ پس از سه سال محدودیت با ظرفیت پیش از دوران کرونا برگزار شود. همچنین، رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در سفری که این هفته به عربستان دارد، جزئیات بیشتر حضور زائران ایرانی در حج را معلوم خواهد کرد.

حداقل سن اعلام شده برای حجاج داخلی عربستان ۱۲ سال اعلام شده است.

زنان عربستانی همچنین می‌توانند بدون محرم یا خویشاوند مرد نزدیک در مناسک حج شرکت کنند. عربستان تاکنون مقررات سختگیرانه‌ای در این باره داشت و در گذشته حتی محدودیت سنی برای زنان خارجی که قصد شرکت در حج را داشتند، تعیین کرده بود که بر آن اساس، زنانی که کمتر از ۴۵ سال داشتند بدون محارم نمی‌توانستند در حج تمتع شرکت کنند.

وزارت حج عربستان همچنین اولویت حج را به متقاضیانی داده است که هرگز حج را انجام نداده‌اند.

همچنین تاکید شده همه زائران باید واکسن کووید-۱۹ و واکسن مننژیت چهارگانه ACYW را دست‌کم ۱۰ روز قبل از مراسم حج تزریق کرده باشند.

با آنکه عربستان هنوز شرایط حضور در حج ۲۰۲۳ را برای اتباع خارجی اعلام نکرده است، اما به تجربه پیش‌بینی می‌شود این شرایط به تمام زائران حج تعمیم داده شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.