«هری» طالبان را کشت و جنجال به پا کرد/ کارگران نپالی زیر بار تغییرات اقلیمی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 7 ژانویه 2023

شنبه، 7 ژانویه 2023، روزنامه‌های بریتانیایی از جنجال کتاب خاطرات شاهزاده هری گفتند. واشینگتن‌پست هم از تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت کارگران نپالی گزارش داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌میل، فایننشال‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

دیلی‌میل

دیلی‌میل بر ادعای شاهزاده هری، دوک ساسکس، درباره کشتن جنگجویان طالبان تمرکز کرده و می‌گوید عواقب کار او به خطر انداختن جان‌هاست. این روزنامه گزارش داده: «فرماندهان نظامی، خلبانان و دیپلمات‌های سابق این اظهارات را محکوم کرده‌اند، در حالی که افغان‌های مستقر در بریتانیا نیز به دلیل ترس از انتقام‌جویی طالبان، نگران امنیت خود هستند. کهنه‌سربازان هری را متهم می‌کنند که امنیت خود، پادشاهی و رفقای سابقش را به خطر انداخته است.»

(شاهزاده هری در کتاب خاطرات خود به عنوان «اسپیر» (اضافی) جزییاتی درباره زمانی که خلبان هلیکوپتر در افغانستان بوده بیان کرده و مدعی شده که 25 نفر را هنگام خدمت در افغانستان کشته است. او در خاطرات خود که قرار است هفته آینده منتشر شود کشتن ۲۵ نفر را در افغانستان مانند «حذف مهره‌های شطرنج از تخته» توصیف می‌کند.)

فایننشال‌تایمز

روزنامه فایننشال‌تایمز با تیتر «سوناک رهبران اتحادیه را به گفت‌وگو دعوت کرد» بر درخواست ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، از رهبران اتحادیه برای برگزاری نشستی در روز دوشنبه با هدف تلاش برای توقف موج اعتصاب‌هایی که بریتانیا در چند ماه گذشته شاهد آن بوده است، متمرکز است.

این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر به جنگ اوکراین و روسیه اشاره می‌کند و می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بار دیگر در حال برنامه‌ریزی برای بسیج گسترده‌ مردان در سن جنگ است.

واشینگتن‌پست

«کارگران نپالی هزینه تغییرات اقلیمی را می‌پردازند» و «آینده سوزان جهان در کلیه‌های ناتوان کارگران نپالی حک شده است» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است همراه با تصویر اصلی با این توضیح: «ساک بهادر چانتیال، 48 ساله، به مدت 6 سال به عنوان کارگر ساختمانی در کشور عمان کار می‌کرد تا اینکه به بیماری سخت کلیوی دچار شد. او تقریبا دو سال در مرکز ملی کلیه در کاتماندو، پایتخت کشور نپال، تحت درمان دیالیز بوده است.» در این گزارش آمده است :«یک‌سوم بیماران پیوند کلیه در مرکز نزدیک کاتماندو، مردان جوانی بودند که در خارج از کشور در گرمای شدید کار می‌کردند….»

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.