تشدید بارش‌ باران و برف در ۹ استان

سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی از تشدید بارش برف و باران در بیش از ۹ استان خبر داد و اعلام کرد: دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مرتبط، برای پیشگیری از خسارات احتمالی آماده باشند.

به گزارش شهروند آنلاین، سازمان هواشناسی از ورود سامانه جوی همراه با بارش‌های شدید باران از فردا (دوشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه خبر داد و اعلام کرد: روز دوشنبه در بوشهر، خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، سواحل استان‌های گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه در بوشهر، جنوب فارس بارش باران، گاهی توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره نیز آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی است.

سامانه دوم که سازمان هواشناسی برای آن هشدار نارنجی صادر کرده است سامانه جوی همراه با بارش‌های شدید برف طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در بیش از ۹ استان کشور است.

بر این اساس بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه و کاهش نسبی دما را از فردا (دوشنبه) در اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات شمالی و شرقی خوزستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران خواهیم داشت.

روز سه‌شنبه نیز در شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی کرمان، یزد، جنوب و غرب اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره نیز اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخ‌بندان و مه در جاده‌ها، خسارت به صنعت کشاورزی

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات، عایق‌بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلونی‌ها توصیه کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.