اختصاص درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌ها

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای اعلام‌کرد: درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده کالاها و خدمات به منابع مالی مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور توسعه زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی به مردم اختصاص می‌یابد.

به گزارش شهروند آنلاین،در راستای برقراری عدالت مالیاتی و توسعه مناطق مختلف کشور،«داود منظور» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای احکام مالیاتی آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده‌واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را برای اجرا به اداره‌های‌کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

او در این ابلاغیه افزود: بر اساس قانون،درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده کالاها و خدمات به منابع مالی مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی به مردم اختصاص می‌یابد که اجرای درست آن، به رشد و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها منجر می‌شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی ادامه‌داد: افزون بر این،عملکرد و اقدامات شهرداری‌ها درباره چگونگی هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی، علاوه بر تحقق اهداف و سیاست‌های کلان نظام در زمینه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکای حداکثری بودجه به درآمدهای پایدار مالیاتی، به‌طور مستقیم موجب افزایش دسترسی شهرداری‌ها به منابع پایدار مالی حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده خواهد شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.