ایکائو گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی را پذیرفت

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پس از سقوط هواپیمای اوکراینی، ایران، برابر استانداردهای سازمان جهانی هوانوردی و پیمان شیکاگو برای بررسی علل و عوامل سقوط اقدام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،حسن رضایی‌فر در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: اطلاعیه لازم به تمام کشورهایی که بر اساس قوانین به عنوان ذینفع یا دارنده حق اظهار نظر بودند؛ صادر شد و از آنها برای بررسی سانحه دعوت شد.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در آن زمان اوکراین به عنوان بهره‌بردار هواپیما و کانادا به عنوان کشور ذینفع،نمایندگان خود را به ایران اعزام کردند و بررسی‌ها طبق استانداردهای ضمیمه 13 پیمان شیکاگو آغاز شد.

او افزود: در حین بررسی سانحه با پذیرش مسئولیت خطای پدافندی طبق اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح،از ایکائو درخواست کردیم یک هیات مشورتی و نظارتی به ما معرفی کند که بر تمام مراحل فرایند بررسی سانحه نظارت داشته باشد که با وجود بحران شیوع کرونا در جهان، اما تمام مراحل بررسی سانحه به طور دقیق در 5 مرحله به طور عمومی منتشر کردیم و نظرات کشورهایی که طبق قانون ایکائو حق اظهار نظر فنی داشتند،گرفتيم .

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر ایکائو گزارش بررسی سانحه را پذيرفته است .

او با اشاره به اینکه سوانح مشابهی نیز در سایر نقاط دنیا به وقوع پیوسته است، گفت: بعد از این سانحه دو کارگروه در ایکائو با هدف پیشگیری از تکرار حوادث مشابه تشکیل شد .

رضايي‌فر گفت : ايران در هر دو سانحه سقوط هواپیمای ایران ایر و اوکراینی با ارائه اسناد نهايت همکاری را با ایکائو داشته و با هدف تکرار نشدن حوادث مشابه پیشنهاداتی برای ارتقای ایمنی در جهان به کشورهای عضو سازمان جهانی هوانوردی داده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.