تسریع تخصیص ارز ترخیص کالاهای اساسی با ابلاغ مخبر

امکان واردات کالا‌های اساسی تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری فراهم شد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله‌های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ با گشایش‌های ارزی انجام شده و پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته بین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات ریالی مربوط به تأمین ارز کالا‌های اساسی و باتوجه به تضمین صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، امکان واردات کالا‌های اساسی تا سقف ۱.۵ میلیارد دلار وفق ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری فراهم آمد و فرایند تخصیص و پرداخت ارز برای محموله‌های موضوع ابلاغ یاد شده از امروز به فوریت انجام می‌شود.

بر این اساس باتوجه به اینکه برخی محموله‌های مربوط به این امر از قبل به سمت کشور حمل شده و فرایند ترخیص و تخلیه آنها از امروز انجام می‌شود، انتظار می‌رود آثار اجرایی این اقدام به زودی در بازار کالا‌های اساسی و ضروری مشاهد شود.

گفتنی است، عرضه کالا‌های موضوع این تصمیم (کنجاله، جو، ذرت و خوراک طیور) با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازارگاه انجام خواهد شد و تأمین و فروش ارز این کالا‌ها در بانک مرکزی موجب کاهش تقاضا در سامانه نیما و افزایش تأمین ارز برای سایر تقاضا‌های وارادتی خواهد شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.