اعلام آمادگی ایران برای افزایش روابط با مالی

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ایران با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم خود آمادگی افزایش روابط اقتصادی با کشورهای مختلف آفریقایی از جمله مالی را دارد، گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را دنبال کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین،سید ابراهیم رئیسی ظهر یکشنبه در مراسم دریافت استوارنامه «محمد مایگا» سفیر جدید مالی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را دنبال کرده است.

رئیس‌جمهوری ضمن تقبیح سیاست دولت‌های غربی در قبال کشورهای آفریقایی با بیان اینکه غربی‌ها نه برای کمک، بلکه برای استعمار و غارت ثروت مردم آفریقا به این قاره ورود کرده‌اند، اظهار داشت: معتقدیم کشورهای آفریقایی با توجه به ذخایر و منابع غنی و همچنین برخورداری از نیروی انسانی، بدون دخالت غربی‌ها خواهند توانست با استقلال به توسعه و پیشرفت بیشتر برسند.

رئیسی با بیان اینکه حضور غربی‌ها در نقاط مختلف جهان نه تنها امنیت‌ساز نیست، بلکه مخل امنیت است، افزود: امیدواریم دولت جدید مالی با کمک مردم این کشور گام‌های بلندی در جهت استقلال و توسعه بردارد.

رئیس‌جمهوری گفت: با توجه به ظرفیت‌های عظیم ایران، آمادگی داریم روابط اقتصادی خود را با کشورهای مختلف آفریقایی از جمله مالی افزایش دهیم.

«محمد مایگا» سفیر جدید مالی نیز با تمجید از پیشرفت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در محافل علمی و سیاسی آفریقا، ایران را به عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور می‌شناسند و از این منظر تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران خواسته ما است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.