پایان ستاره تکرارنشدنی بسکتبال؟

مصدومیت آشیل، کار حامد حدادی را به جراحی کشاند

مصدومیت آشیلِ حامد حدادی در ۳۷ سالگی، کار او را برای ادامه‌ی راه سخت کرده است و حتی ممکن منجر به پایان دوران حرفه‌ای این ستاره شود.

به گزارش شهروند آنلاین، حامد حدادی بی‌تردید یکی از ستاره‌های تکرارنشدنی بسکتبال ایران در طول تاریخ است. مرد دو متر و 18سانتی‌متری ورزش ایرانسال‌های سال است در عرصه بسکتبال کار می‌کند و افتخارات بزرگی بهدست آورده است. حدادی که به‌عنوان تنها بازیکن ایرانی تاریخ،سابقه بازی در لیگ بسکتبال NBA‌ را نیز کسب کرده، تا همین چند هفته قبل در تیم ملی به‌عنوان یک مهره باتجربه و کاپیتان فعالیتمی‌کرد. او حالا در 37سالگی درگیر مصدومیتی شده که ممکن است پایان دوران حرفه‌ای ورزش را برایش رقم بزند.

حدادی امسال در لیگ چین برای تیم «سیچوآن» توپ می‌زد و در یکی از دیدارهای این تیم از ناحیه آشیل پای راست دچار مصدومیتشد. این آسیب‌دیدگی به حدی شدید بود که جراحی کاپیتان تیم ملی بسکتبال را در پی داشت. این جراحی برای حدادی در چین باموفقیت انجام شده است، اما زمان بهبود مشخص نیست.

مصدومیت حدادی در حالی اتفاق افتاده که تیم ملی بسکتبال ایران اسفندماه در چارچوب پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانیباید مقابل ژاپن و چین به میدان برود و احتمالا ستاره خود را در اختیار نخواهد داشت.

سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، درباره وضعیت حدادی گفته است: ‌«مصدومیت حدادی به‌ دلیل پارگی آشیل بوده، امااطلاعی ندارم که این پارگی به‌طور کامل بوده یا بخشی از آشیل را درگیر کرده است. آسیب‌دیدگی آشیل تحت هر شرایطی سخت و بداست، به‌خصوص اگر به جراحی کشیده شود. در این صورت مدت زیادی لازم است تا ورزشکار دوباره به شرایط تمرین و مسابقهبازگردد. با این اوصاف و با توجه به فاصله زمانی باقیمانده تا دیدارهای‌مان در پنجره ششم انتخابی جام جهانی، امکان استفاده ازحدادی را نداریم

حال باید منتظر بهبود کامل ستاره بسکتبال از مصدومیت باشیم. اهالی بسکتبال امیدوار به بازگشت او به میادین هستند، اما بی‌شکحامد کاری سخت برای حضور دوباره در بسکتبال حرفه‌ای خواهد داشت.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.