دود آلودگی هوا در چشم مردم

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: باید با اراده سیاسی و به دور از سیاست‌زدگی موضوع آلودگی هوا را پیگیری کرد و اینکه افرادی بابت اغراض سیاسی به شهرداری تهران حمله کنند، آدرس غلط دادن است.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد مهدی میرزایی قمی در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که آلودگی هوا را سیاسی می‌کنند، دلسوز نیستند و نباید آدرس غلط بدهیم چون دودش در چشم مردم می‌رود؛ ما برای اولین بار موضوع تحلیل تصاویر ماهواره‌ای را شروع کردیم که منشاء آلودگی هوا را شناسایی کنیم.

او افزود: شرکت کنترل کیفیت هوا سال ١٣٧٢ تاسیس شده و وظیفه سنجش آلودگی هوا و آلودگی صوت را برعهده دارد و این سازمان بر اساس قانون وظیفه‌ای برای مدیریت آلودگی هوا ندارد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: ٢٢ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در سطح شهر تهران فعال است، ٣٦ ایستگاه سنجش آلودگی صوت و ١٨ نمایشگر هم در پایتخت وجود دارد که در موضوعات مطالعاتی، تحلیل و سنجش، شرکت کنترل کیفیت هوا همتا و نظیری ندارد.

او تاکید کرد: منابع آلاینده به ٢ نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند، مدل پیش‌بینی آلودگی هوا در قانون مشخص شده است و سازمان هواشناسی مکلف شده که مدل پیش بینی را پیاده‌سازی کند.

میرزایی قمی افزود: چین از سال ۱۹۹۸ اعلام کرد که وارد جنگ با آلودگی هوا شده‌ایم و ظرف ۲۰ سال می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم و آنها توانستند در مدت ۱۵ سال این مشکل را رفع کنند؛ بنابراین راهکارهای معضل آلودگی هوا شناخته شده و نیاز به شناسایی راهکار جدید نیست اما باید این راهکارها را در بستر تکنولوژی به‌روز رسانی کرد.

او تاکید کرد: طبق قانون هوای پاک بر اساس آمارهای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، همه دستگاه‌های مسئول شناسایی شده اما عمده مسئولیت‌ها بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و نامی از شهرداری تهران در قانون هوای پاک برده نشده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.