تأکید رئیسی بر مهار قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف‌کننده

رئیسی در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گفت: مهار قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف‌کننده در کنار رشد تولید، ضروری است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیسی، گزارش‌هایی در زمینه رشد اقتصاد ایران، تولید و اشتغال، ارائه شد و رئیس‌‌جمهوری، مهار قیمت‌ها و رعایت حقوق مصرف‌کننده را در کنار رشد تولید ضروری دانست.

ابتدا در این نشست، گزارش بانک مرکزی درباره رشد ۳ درصدی اقتصاد ایران در نیمه نخست امسال ارائه شد. بر اساس این گزارش، گروه‌های نفت با ۶،۶ درصد، صنایع و معادن با ۳.۸ درصد، خدمات با ۲.۶ درصد و کشاورزی با ۱.۱ درصد، بیشترین میزان رشد را در شش ماه نخست امسال داشته‌اند.

همچنین در این گزارش اعلام شد که تابستان ۱۴۰۱ برخی زیر گروه‌ها از جمله حمل و نقل و انبارداری با ۱۵،۹ درصد و صنعت با ۸.۷ درصد، رشد کم‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، میزان رشد سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات، در نیمه اول ۱۴۰۱، نویدبخش بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سال‌های آینده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست، از افزایش تولید و مدیریت بازار خودرو گزارش داد. بر مبنای این گزارش، در مدت ۹ ماه، ۸۷۶ هزار دستگاه از انواع خودرو تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد رشد داشته و در همین دوره زمانی در سال گذشته، ۱۸۲ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان انباشته شده که این عدد به صفر رسیده است.

سید رضا فاطمی امین در این گزارش، درباره حذف سه نوع خودروی قدیمی سمند، پژو ۴۰۵ و تیبا از چرخه تولید، گفت: تولید و عرضه ۱۲ محصول جدید با پایه‌های بومی تا پایان سال آینده از برنامه‌های وزارت صمت برای ایجاد رونق در بازار خودرو است و همچنین، این وزارتخانه، واردات خودرو و تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار دارد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.