واقعیت غیرقابل تغییر اوکراین پیش روی کرملین

سخنگوی کاخ کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین اساسا نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در بیانیه‌ای همچنین تاکید کرد که ارائه تسلیحات غربی نمی‌تواند روند دستیابی به اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین را مختل کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به تازگی در گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود گفت که پاریس قصد دارد خودروهای زرهی در اختیار کی‌یف قرار دهد.

پسکوف در این راستا گفت: بعید است صحبت صرفا درباره تصمیم فرانسه معنایی داشته باشد. ما می‌دانیم که اروپا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و ایالات متحده آمریکا ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین وارد کرده‌اند.

سخنگوی کاخ کرملین در مورد روابط مسکو و پاریس اظهار کرد که تماس‌های بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و مکرون در حال حاضر متوقف شده، اما در مرحله قبلی با وجود اختلاف نظرهای موجود تماس‌ها بسیار مفید و سازنده بود.

در اقدام تازه غربی‌ها به ویژه فرانسه برای ارسال تسلیحات به اوکراین، وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرده که رم و پاریس در حال بررسی ارسال سامانه دفاع هوایی به کی‌یف هستند.

وزیر دفاع ایتالیا خبر داده که سامانه ضدهوایی «سامپ تی» محصول مشترک ایتالیا و فرانسه از جمله تسلیحاتی است که کی‌یف آن را از رم درخواست کرده است.

وادیم پریستایکو سفیر اوکراین در بریتانیا و وزیر پیشین امور خارجه این کشور در گفت و گو با نشریه آمریکایی نیوزویک با اشاره به ارسال سلاح‌های پیشرفته غربی همچون سامانه موشکی پاتریوت، این امر را در تغییر جنگ به نفع اوکراین موثر و برای تداوم تقابل با مسکو حیاتی خواند.

این دیپلمات اوکراینی در ادامه با بیان اینکه ارسال تسلیحات پیشرفته غربی به تغییر جنگ به نفع کی‌یف خواهد بود، تاکید کرد: هنوز اتفاق نظر کامل وجود ندارد. بازیگران زیادی با دیدگاه‌های سیاسی متفاوت در مورد ارسال سلاح به اوکراین اظهار نظر می‌کنند. اما واقعیت این است که تانک ‌های سبک و پیشرفته و سامانه پاتریوت تسلیحات جالبی هستند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.