تخمین آخرین ذخایر آب تهران

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای استان تهران گفت: حجم ذخایر آب در مخازن اب به میزان ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب رسیده که در مقایسه با وضعیت نرمال ۳۰۰ هزار متر مکعب کمتر شده است.

به گزارش شهروند آنلاین،علی‌اکبر ملکوتی افزود :هم‌اکنون مصرف آب ۳۷ هزار لیتر بر ثانیه و تولید آن ۳۳ هزار لیتر بر ثانیه است.این در حالی است که همچنان مصرف مشترکان بالاتر از تولید آب است.

او تصریح کرد:از ابتدای مهر ماه امسال با توجه به بارندگی‌های آن متاسفانه در حوزه آبریز سدهای تامین‌کننده آب استان تهران شاهد بارندگی مناسبی نبوده‌ایم و این امر باعث شده آب پشت سدهای استان تهران تامین نشود.

به گفته مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبفای استان تهران،از ابتدای مهرماه تا‌کنون ۴۷ میلیون متر مکعب بارندگی داشته‌ایم و در مقایسه با سال گذشته ۳۹ درصد و بلند مدت ۴۹ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که همین امر باعث شده میزان ذخایر آب شرب در پشت سد‌ها در مقایسه با سال گذشته ۷۸ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کند.

ملکوتی از همشهریان تهرانی در خواست کرد، مدیریت مصرف داشته باشند تا بتوانیم منابع موجود را کنترل کنیم و توزیع آب شرب را به صورت مستمر و پایدار در دسترس داشته باشیم و اگر نتوانیم منابع موجود را مدیریت کینم ممکن است در توزیع با افت فشار مواجه شویم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.