احیای دریاچه ارومیه تحت نظارت قضائی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با هدف صیانت از حقوق عامه طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به صورت کارشناسی و فنی در دست بررسی است.

به گزارش شهروند آنلاین،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بازدید مدیران دستگاههای نظارتی از طرح انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با بیان این مطلب گفت : در بازدید امروز آخرین وضعیت اجرای این طرح ملی به خصوص ترمیم ۸۰۰ متر آسیب دیده تونل را بررسی کردیم تا درصورت وجود مشکل به رفع آن اقدام کنیم.

عتباتی افزود: نظارت بر نحوه اجرای فنی پروژه،هزینه کردهای مالی،زمانبندی اجرایی و خطاهای انسانی از مهمترین بندهایی هستند که به صورت ویژه مورد بررسی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی قرار گرفته است.

او با تجلیل از عملکرد مطلوب شرکت توسعه آب و نیروی ایران به عنوان مجری وقرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح در احداث تونل وجود هرگونه خطای انسانی و نقص فنی در ۸۰۰ متر آسیب دیده را رد کرد و گفت: در بررسی‌ها مشخص شده است ریزش‌ها به علت فشار بالای آب و شرایط زمین بوده و آسیب اجتناب‌ناپذیر بوده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به سرعت مناسب در عملیات ترمیم  تصریح کرد:بر اساس بررسی‌های انجام شده با میانگین ترمیم روزانه ۱۰ متر تا امروز ۶۸۰ متر لاینینگ بخش‌های آسیب‌دیده به اتمام رسیده است و ۱۲۰متر باقی‌مانده باید تا پایان بهمن ماه به پایان برسد .

عتباتی با بیان اینکه در شورای حقوق بیت‌المال این طرح به صورت ویژه بررسی شده است خاطرنشان کرد:لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی،دادن حق آبی کشاورزان بالا دستی و رعایت الزامات اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی از مهمترین مصوبات این شورا بوده است.

او همچنین از تصویب رفع معارض در ۵ کیلومتر اطراف رودخانه گدار و دریاچه پشت سد کانی سیب به عنوان دیگر مصوبات شورای حقوق بیت المال خبر داد و افزود:هدف همه مصوبات اجرای سریع طرح با هدف احیای دریاچه ارومیه و کمک به مردم در ابادانی منطقه است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان نقش مردم را در احیای دریاچه ارومیه مهم دانست و گفت:با مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی می‌توان کمک شایانی به احیای دریاچه ارومیه کرد و بدون شک مردم به خوبی از عهده این وظیفه خطیر برخواهند آمد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.