آمریکا و متحدان آسیایی‌اش علیه چین/ گسترش نوع جدید کووید در آمریکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 9 ژانویه 2023

دوشنبه، 9 ژانویه 2023، واشینگتن‌پست از نوع جدید کووید گفت که به سرعت می‌گسترد. فایننشال‌تایمز هم از همکاری نظامی ایالات متحده و ژاپن در مواجهه با «جسارت و قاطعیت فزاینده چین» گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌میل، واشینگتن‌پست و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

دیلی‌میل

بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی دوشنبه، 9 ژانویه 2023، گزارش اصلی‌شان را به مصاحبه یکشنبه‌شب شاهزاده هری با «آی‌تی‌وی» اختصاص دادند. دیلی‌میل بر صحبت‌های شاهزاده هری درباره همسرش مگان متمرکز بود، به‌ویژه گفته‌های او مبنی بر اینکه خانواده‌اش در «درد و رنجی» که مگان متحمل شده، دخیل و سهیم بوده است. او گفته خانواده‌اش به بیرون راندن مگان کمک کردند.

روزنامه «سان» هم به بخش دیگری از این مصاحبه پرداخت و نوشت: «شاهزاده هری با انکار اینکه او و مگان خانواده سلطنتی را به نژادپرستی متهم کرده‌اند، بینندگان را مبهوت کرد!»

واشینگتن‌پست

«نوع جدید ویروس به سرعت گسترش می‌یابد» و «مقامات بهداشتی XBB.1.5 را زیر نظر دارند» عناوین گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «نوع جدید کووید با نام XBB.1.5  بسیار مسری است و ممکن است موج کووید را تحریک کند. سه سال پس از ظهور ویروس تازه کرونا، نوع جدید، XBB.1.5، به سرعت در حال تبدیل‌شدن به سویه غالب در بخش‌هایی از ایالات متحده است. این نوع با ترکیبی قوی از جهش‌ها، به آسانی به‌طور وسیع شیوع می‌یابد، از جمله در میان افرادی که قبلا آلوده به این ویروس یا واکسینه شده‌اند.»

فایننشال‌تایمز

در کنار گزارشی درباره بازگشایی مرزهای چین به روی مسافران بین‌المللی، تصویر اصلی فایننشال‌تایمز دو نفر را در سالن فرودگاه بین‌المللی شانگهای چین در حال استقبال از یکدیگر نشان می‌دهد.

چین همچنین موضوع گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است، گرچه ربطی به کووید ندارد. این روزنامه بر اساس مصاحبه با یک ژنرال نیروی دریایی آمریکا، ادعا می‌کند: «ارتش‌های ایالات متحده و ژاپن به‌سرعت در حال هم‌افزایی و یکپارچه‌سازی ساختارهای فرماندهی خود و توسعه عملیات‌های مشترک در مواجهه با «جسارت و قاطعیت فزاینده چین» هستند. واشنگتن و متحدان آسیایی‌اش برای درگیری احتمالی با چین -مانند جنگ بر سر تایوان- آماده می‌شوند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.