عوارضی ۱۴ آزادراه الکترونیکی می‌شود

عوارض آزادراه تهران-شمال دوباره الکترونیکی می‌شود

با توجه به درخواست فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران امسال ۱۴ آزادراه دیگر‌ در کشور الکترونیکی می‌شود.

شهروند آنلاین: با توجه به تأکیدات صورت‌گرفته و درخواست علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، از وزیر راه‌وشهرسازی برای الکترونیکی‌شدن دریافت عوارض در همه آزادراه‌ها، امسال 14 آزادراه‌ دیگر در کشور الکترونیکی می‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی، در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزامات ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت راه‌وشهرسازی تمهیدات مضاعفی اندیشیده تا تمام آزادراه‌های کشور برای دریافت عوارض الکترونیکی به سیستم‌های مورد نیاز تجهیز شوند و تا پایان امسال عوارضی ۱۴ آزادراه دیگر الکترونیکی می‌شود.

او افزود: «از اواخر سال ۱۳۹۷ آزادراه‌های تهران-قم، تهران-قزوین و تهران-ساوه در محدوده پایتخت به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند و این اقدام در آزادراه‌ها انجام می‌شود. اما در حال حاضر در سه آزادراه تهران-شمال، ادامه همت و پردیس هنوز عوارض به صورت الکترونیکی اخذ نمی‌شود که البته دو آزادراه تهران–شمال و همت به سیستم دریافت عوارض الکترونیکی مجهز شدند و به زودی با هماهنگی‌های حقوقی با سرمایه‌گذاران این آزادراه‌ها دریافت عوارض الکترونیکی در این دو آزادراه به اجرا می‌رسد. آزادراه پردیس هم تا پایان سال امکان پرداخت عوارض الکترونیکی را خواهد داشت.»

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه ۵۰درصد از عوارضی‌‌های الکترونیکی هنوز پرداخت نشده است، گفت: «به همین دلیل با پلیس راه مذاکراتی شد که این جرایم از طریق قبوض راهنمایی و رانندگی وصول شود. امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم با انواع شیوه‌های پرداخت که طراحی شده  در پرداخت عوارض الکترونیکیتأخیر نداشته باشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.