تداوم روند افزایشی تولید دارو در هلال احمر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از افزایش حجم تولید دارو در مجموعه داروسازی سهاهلال برای چندمین بار در هفته‌های گذشته خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،علیرضا عسکری، با اشاره به این که تولید دارو در هلال احمر باز هم افزایش یافته است، گفت: از دهم تا روز ۱۷ دی ماه، مجموعا بالغ بر ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد دارو در داروسازی سهاهلال تولید شده که نسبت به هفته پیش از این تاریخ رشدی بالغ بر ۵۰۰ هزار عدد داشته است.

او افزود: در این بازه زمانی ۴ میلیون و ۸۲ هزار عدد استامینوفن، ۳۶۹ هزار عدد کپسول آسیفن و ۴۴۳ هزار عدد کپسول آزیتروماسین در داروسازی سها تولید شده تا نیاز‌های جامعه در این خصوص با سرعت بیشتری برطرف شود.

عسکری ادامه داد: همچنین در همین مدت یک میلیون و ۱۸۹ هزار عدد ناپروکسن، یک میلیون و ۵۷۹ هزار عدد گاباپنتین صد، ۲۹۸ هزار عدد گاباپنتین سیصد، ۳۳۴ هزار عدد ایبوپروفن خوراکی و ۳۲۲ هزار شربت عدد منیزیم هیدروکساید تولید شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های هلال احمر امروز به کار گرفته شده تا با سرعت بیشتری نیاز‌های دارویی کشور برطرف شود و بر همین اساس خطوط تولید به صورت شبانه روزی در حال تولید دارو هستند که منجر به افزایش هفتگی تولید دارو در هلال احمر شده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.