مخاطره یخبندان وکولاک در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی رنگ، از فعالیت همزمان دو سامانه جوی توده هوای سرد و سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد: بارش شدید برف و باران امروز در ۱۲ استان کشور رخ خواهد داد.

به گزارش شهروند آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به کشور، اعلام‌کرد: بر اثر فعالیت این سامانه جوی تا پایان وقت امروز (سه‌شنبه) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و ارتفاعات کرمان بارش برف گاهی همراه با کولاک یا رخداد مه و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی جدید نیز افزود: سامانه جوی همراه با بارش‌های شدید باران گاهی توأم با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما تا پایان امشب در بوشهر، جنوب فارس، کرمان، هرمزگان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان فعالیت دارد.

اثر مخاطره نیز یخبندان و مه در جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی اعلام شده است.

سازمان راهداری به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون‌شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرهای کشاورزی و جلوگیری از ورود آب گل آلود به آنها توصیه کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.