وضعیت کارتن‌خواب‌ها در زمستان سرد تهران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به گسترش نظارت بر وضعیت بی‌خانمان‌ها در پایتخت تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در ۲ زمستان اخیر، هیچ مرگی ناشی از کارتن‌خوابی در شهر تهران نداشتیم.

به گزارش شهروند آنلاین،احمد احمدی‌صدر در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در مصاحبه با ایرنا افزود: همواره رسیدگی به وضعیت افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب یکی از اولویت‌های شهرداری بوده که اقدامات انجام شده در این زمینه نیز خروجی موثر داشته است.

او فصل سرما را یکی از خطرناک‌ترین شرایط برای افراد بی‌خانمان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در زمستان سال گذشته و زمستان امسال تا امروز هیچ مرگی ناشی از کارتن‌خوابی در سطح شهر تهران نداشتیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران یکی از دلایل این اتفاق را افزایش شمار گشت‌های خدمات شهری عنوان کرد و افزود: شمار خودروهای گشت خدمات شهری از ۱۵ دستگاه در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ دستگاه در سال جاری رسیده است.

احمدی صدر این افزایش حدود ۱۷۰ درصدی را گامی موثر بر نظارت و رسیدگی سریع به شرایط افراد بی‌خانمان و کارتن خواب دانست و ادامه داد: شهرداری رسیدگی به این قشر آسیب‌پذیر را همانند دیگر شهروندان وظیفه ذاتی خود می‌داند و به هیچ عنوان در اسکان آنها کوتاهی نخواهد کرد.

او به فعالیت شبانه‌روزی سامانه خدمات شهری ۱۳۷ اشاره کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی‌خانمان با این سامانه تماس گرفته و گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۰ واحد گرمخانه در سطح شهر تهران فعال است که ظرفیت اسکان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای هر شب را دارد.

به گفته احمدی صدر، خدمات اسکان موقت و گرمخانه‌ای شهرداری تهران فقط مختص به افراد بی‌خانمان نیست و شامل کارگران فصلی و افرادی که برای کار به تهران مسافرت می‌کنند و توان اجاره اقامتگاه رسمی را ندارند نیز می‌توانند از این مراکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.