رزمایش ناوگان شمالی روسیه با موشک مافوق صوت در دریای نروژ

روسیه با برگزاری رزمایشی در دریای نروژ که به اقیانوس اطلس راه دارد و در شمال اروپا واقع است، رزمناو مجهز به موشک‌های راهبردی مافوق صوت موسوم به «تسیرکُن» (Tsirkon) را به نمایش گذاشت.

به گزارش شهروند آنلاین، خبرگزاری تاس با انتشار خبر برگزاری این رزمایش، نوشت: بنابر اعلام دفتر مطبوعاتی ناوگان شمال روسیه، ناو «آدمیرال گورشکوف» (Admiral Gorshkov) مجهز به موشک مافوق صوت تسیرکن در جریان رزمایش آبی در دریای نروژ، حمله هوایی فرضی دشمن را دفع کرد.

بنابراین گزارش در بیانیه ناوگان شمال روسیه درخصوص برگزاری این رزمایش آمده است که این رزمایش با هدف خنثی کردن حملات هوایی توسط سلاح‌ها، هواپیماها و موشک‌های ضدکشتی دشمن فرضی در دریای نروژ و در شرایط نامساعد جوی انجام شد.

به گزارش این رسانه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، ۴ ژانویه (۱۴ دی ماه ۱۴۰۱) ناوچه آدمیرال گورشکوف که مجهز به سامانه موشکی «ان‌کا کالیبر» (Kalibr-NK) و همچنین موشک‌های مافوق صوت تسیرکن است را با نیروی پشتیبان دریایی، مامور گشت‌زنی در آب‌های این منطقه از اروپا کرد.

تاس افزود: اقدام پوتین در اعزام ناوگان دریایی مجهز به موشک‌های نسل جدید مافوق صوت به اقیانوس اطلس ، پیامی به غرب است که روسیه از جنگ در اوکراین عقب نخواهد نشست.

دریای نروژ در شمال شرق اقیانوس اطلس، شمال سه کشور اروپایی فنلاند، سوئد، نروژ و همچنین مشرف بر جزیره انگلیس است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.