خرید خدمت سربازی به کجا رسید؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: فعلا هیچ قانونی در خصوص خرید خدمت سربازی و یا پرداخت جریمه مشمولان غایب نداریم و ضروری است مشمولان غایب برای تعیین تکلیف و رفع محدودیت‌های اجتماعی، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش شهروند آنلاین،سردارمهری افزود: مشمولانی که بعد از ۲۰ سالگی از مقطع دیپلم (پایه دوازدهم) فارغ‌التحصیل می‌شوند، چنانچه شروع سال تحصیلی که در پایان آن سال تحصیلی فارغ التحصیل شده‌اند قبل از ۲۰ سالگی تمام باشد، در صورتی که در همان سال تحصیلی در دانشگاه و یا مراکز آموزش عالی مورد پذیرش قرار گیرند صدور معافیت تحصیلی برای آنان بلامانع است.

او گفت: برابر تصویب ستاد کل نیرو‌های مسلح، کلیه کارکنان وظیفه غایب و غیر غایب حین خدمت می‌توانند از کسرخدمت ایثارگری والدین (رزمندگی، جانبازی و آزادگی) بهره‌مند شوند.

سردارمهری در ادامه با اشاره به افزایش حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰، گفت:حداقل حقوق کارکنان وظیفه در مناطق آرام ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مناطق عملیاتی و مدارک تحصیلی بالاتر تا سقف ۸ میلیون تومان است که امیدواریم حقوق و مزایای سربازان در بودجه سال ۱۴۰۲ پررنگ‌تر دیده شود.

او گفت: در بین آمار عملکرد استان اردبیل شاهد کاهش آمار مشمولان غایب در مقایسه با سال گذشته و افزایش مشارکت آنان در تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود بوده‌ایم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.