چالش دانشگاه شریف با دانشجویان ممنوع‌الورود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: حداکثر رحمانیت را با دانشجویان ممنوع‌الورود خواهیم داشت و در عین حال حق دانشگاه و دیگرانی که مخاطب بودند، حتما مورد توجه قرار می‌گیرد و با افراد خطاکار طبق قوانین انضباطی برخورد می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین،رسول جلیلی در گفت‌وگو با ایرنا درباره رویکرد دانشگاه شریف در برخورد با دانشجویان معترض در وقایع اخیر و نحوه حضور آنها در امتحانات اظهار داشت: ما با حداکثر رحمانیت ممکن با آنها برخورد می کنیم. البته رحمانیت ممکن به این معناست که اولا به قوانین موجود احترام بگذاریم و دوم اینکه اگر کسی خطایی کرده است، باید قطعا پاسخگوی این خطا باشد.

او در خصوص برنامه‌های تربیتی برای دانشجویان گفت: می‌خواهیم دانشگاه خانه دوم دانشجویان باشد و ارتباط خانوادگی با این دانشجویان داشته باشیم به معنای این که استاد به عنوان ولیّ دانشجو در دانشگاه باشد. بر این اساس تلاش می‌کنیم جنبه‌های تربیتی حتما مدنظر قرار بگیرد و در نهایت نتیجه‌گیری کنیم که آیا موفق به تربیت دانشجو شده‌ایم یا خیر.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: تربیت این نیست که اگر دانشجو سهوی یا عمدی اشتباهی از او سر زد، نَدید بگیریم. دانشجو باید متوجه باشد که اگر خطایی کرد، به طور قطع خطای او دیده می‌شود؛ البته اگر عذرخواهی کرد، در یک فرآیندی حتی‌المقدور عذرخواهی او را بپذیریم.

او اضافه کرد: همچنین ممکن است شخصی در جایی اشتباهی کرده باشد که در نتیجه آن اشتباه، فردی دیگر مورد ظلم واقع شده باشد؛ بنابراین حق آن کسی که به او ظلم شده است، باید لحاظ شود. حتی ممکن است بر اثر این اشتباه رخ داده، دانشگاه مورد ظلم واقع شده باشد؛ از این رو، باید حواسمان به دانشگاه و اعتبار دانشگاه هم باشد.

جلیلی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید به بخشنامه‌های ابلاغی دانشگاه حتما توجه شود، گفت: می‌خواهیم با درنظرگرفتن همه این موارد، تصمیمی بگیریم که حداقل تاثیر را در روند آموزشی دانشجو داشته باشد؛ در واقع موضوع را مدیریت کنیم و به آن پایان دهیم. بر این اساس ممکن است بعضی از ممنوع‌الورودی‌ها را تا زمانی که کمیته انضباطی دانشگاه در مورد آنها تصمیم بگیرد، ممنوع‌الورود نگه داریم.

او بار دیگر تاکید کرد: بر این اساس حداکثر رحمانیت ممکن را در مورد آنها خواهیم داشت در عین حال حق دانشگاه و دیگرانی که مخاطب بودند حتما مورد توجه قرار می‌گیرد، موضوع را مدیریت می‌کنیم و امیدواریم نیم سال دوم معطوف به مسائل آموزشی، پژوهشی و فناوری و در راس آن معطوف به تربیت باشد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.