اعلام میزان ماندگاری هوای سرد در کشور

سازمان هواشناسی با توجه به نفوذ توده هوای سرد به کشور و گسترش آن به استان‌های جنوبی از فردا، ضمن اعلام کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در جنوب کشور، هشداری برای بخش کشاورزی صادر کرد.

به گزارش شهروند آنلاین و بر اساس این هشدار به طور میانگین دمای هوای استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و سرمای هوا تا جمعه ماندگار است.

توصیه می‌شود کشاورزان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نسبت به‌سرعت بخشی در برداشت پرتقال و محافظت از مزارع سیب‌زمینی اقدام کنند؛ همچنین کشاورزان ایلام در برداشت ذرت دانه‌ای و گل نرگس تسریع کنند.

سرعت بخشی در برداشت گوجه فرهنگی در استان بوشهر و محافظت از صیفی‌جات در شمال استان خوزستان در برابر کاهش دما نیز توصیه می‌شود.

همچنین نسبت به «تأمین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، محافظت از تأسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار باتوجه‌به پایین‌بودن دمای سطح زمین به‌ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات باهدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج‌ازنوبت، خودداری از انجام هرس درختان، عدم کوددهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی، عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالاً دما به زیر صفر می‌رسد»، توصیه می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.