آزادسازی زنان زندانی در هفته گرامیداشت مقام زن

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: آزادسازی زنان زندانی در استان‌های کشور همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن انجام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، انسیه خزعلی امروز در نشستی مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر اظهار داشت: رسیدگی به زنان و فرزندان بانوان زندانی در این هفته در دستور کار است.

او افزود: در این هفته خدمات‌رسانی از جمله بررسی وضعیت کلی سلامت بانوان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم انجام می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری یادآور شد: برگزاری مسابقات مختلف در حوزه شهدا، مسابقات ورزشی، کارآفرینی، برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستگاه‌های زنان و تاثیرگذاری در این حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

خزعلی اظهارداشت: همچنین در این هفته اکران فیلم‌هایی مرتبط با نقش زنان، ارائه تخفیفات در زمینه موزه‌ها و اهدای بسته معیشتی به زنان در مناطق محروم مورد توجه قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه در همه استان‌ها برای زنان جشن‌های بزرگی برپا می‌شود، افزود: همچنین از زنان کارآفرین و با ایده‌های برتر و فعال در همه استان‌ها از جمله تهران تقدیر و تجلیل می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسشی مبنی بر لزوم اتحاد زنان در جامعه و اقدامات صورت گرفته برای مشارکت همه اقشار در جامعه گفت: در جریانات اخیر از زنان استفاده ابزاری شد، وجه نامناسبی از زنان به طور غیر واقعی با کشته‌سازی نمایش دادند.

خزعلی افزود: حرکتی که زنان در ۴۰ سال گذشته در بخش‌های مختلف داشتند، چشمگیر است و وضعیت زنان اکنون با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست. سواد زنان از ۳۵ به ۹۵ درصد رسیده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.