دستور رئیسی برای واگذاری زمین به جوانان

رئیس‌جمهوری به مسئولان وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد، با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها، به اجرای نهضت ملی مسکن، از جمله واگذاری زمین به جوانان واجد شرایط، به‌ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، سرعت دهند تا مشوقی برای مهاجرت معکوس باشد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیسی، روند اجرای قانون جهش تولید مسکن و برنامه‌های حمایتی دولت در این‌باره، بررسی و بسته سیاستی کاملی برای رفع موانع واگذاری زمین به مردم برای ساخت مسکن، تصویب شد.

وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی در این نشست، گزارش دادند که عملیات آماده‌سازی بیش از ۴۷ هزار هکتار زمین و الحاق آنها به محدوده شهر‌ها برای ساخت مسکن، اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، ۳۸۴۶ هکتار از زمین‌های دستگاه‌های دولتی نیز برای نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است تا در سال ۱۴۰۲ به واجدان شرایط، واگذار شود.

همچنین در این گزارش اعلام شد، با احتساب زمین‌های آماده‌ شده برای واگذاری در روستاها، در مجموع، زمین لازم برای ساخت بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی جدید، فراهم شده است.

وزارت راه و شهرسازی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارش داد که نوسازی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری و روستایی، در ۳ سال آینده، در برنامه دولت قرار گرفته است.

رئیس‌جمهوری به مسئولان وزرارت راه و شهرسازی تأکید کرد، با همکاری همه دستگاه‌ها، از جمله بانک‌ها، به اجرای نهضت ملی مسکن، از جمله واگذاری زمین به جوانان واجد شرایط، به‌ویژه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، سرعت دهند تا مشوقی برای مهاجرت معکوس باشد.

جلوگیری از دلالی و مهار رشد قیمت‌ها و اجاره بهای مسکن، از دیگر موضوعاتی بود که رئیسی به مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این نشست، تأکید کرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.