کالیفرنیا میان طوفان و سیل/آموزش سربازان اوکراینی در آمریکا

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 11 ژانویه 2023

چهارشنبه، 11 ژانویه 2023، واشینگتن‌پست از مداخله بیشتر آمریکا در جنگ اوکراین گفت و تیتر زد: «سربازان اوکراینی در آمریکا آموزش خواهند دید».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های تایمز، واشینگتن‌پست و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

تایمز

مشکلات خدمات درمانی در بریتانیا موضوع گزارش اصلی تایمز است. این روزنامه با اشاره به اینکه تأخیرهای NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) یکی از مرگبارترین سال‌ها را رسما ثبت کرده است، می‌گوید 50 هزار نفر بیشتر از حد معمول در سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند و بر اساس گزارش‌ها، تأخیرهای NHS  عامل بدترین مرگ‌ومیر از سال 1951، فارغ از همه‌گیری کووید است.

این روزنامه همچنین در گزارشی دیگر می‌گوید که کتاب خاطرات شاهزاده هری به نام Spare (اضافی) سریع‌ترین فروش کتاب غیرداستانی را داشته، زیرا 400 هزار نسخه در همه قالب‌ها در اولین روز انتشار آن خریداری شد!

واشینگتن‌پست

«سربازان اوکراینی در آمریکا آموزش خواهند دید» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «با آموزش سربازان در اوکلاهما، مداخله ایالات متحده در جنگ اوکراین عمیق‌تر می‌شود. نیروهای اوکراینی نحوه استفاده از سیستم دفاع هوایی پاتریوت را در پایگاه فورت سیل یاد خواهند گرفت. تمرینات ممکن است از هفته آینده آغاز شود. مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه گفتند که پنتاگون در حال برنامه‌ریزی برای آوردن نیروهای اوکراینی به ایالات متحده برای آموزش سیستم دفاع موشکی پاتریوت است؛ نشانه آخرین آزمایش دولت بایدن از آستانه تحمل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برای مداخله غرب در جنگ اوکراین.»

نیویورک‌‌تایمز

«با بارش‌های بیشتر در کالیفرنیای خسته، سیل و طوفان می‌خروشد» و «حداقل 17 نفر کشته شدند و صدها مدرسه تعطیل شد» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است همراه با تصاویری از شهرهای گیلروی، لس‌آنجلس و ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا که تحت تاثیر سیل و طوفان شدید قرار گرفته‌اند. در این گزارش آمده: «طوفان‌های شدید طی حداقل 11 روز هیچ بخشی از کالیفرنیا را بی‌نصیب نگذاشته؛ شهرها را از شمال تا جنوب سیل گرفته، کوه‌ها پر از برف است و رودخانه اغلب خشک لس‌آنجلس به کانالی خروشان تبدیل شده است. حداقل 17 نفر در رگبار باران‌هایی که از اواخر دسامبر آغاز و تا سال جدید کشیده شده، جان خود را از دست داده‌اند. بارندگی بیشتری هم پیش‌بینی می‌شود. مقامات ایالتی گفتند روز سه‌شنبه، در بحبوحه آخرین دور باران، نزدیک به 100هزار نفر از ساکنان دستور تخلیه یا هشدار دریافت کردند و برق حدود 220هزار مشترک قطع شد. بیش از 400 مدرسه دولتی و غیردولتی هم تعطیل شدند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.