مصوبات نشست امروز هیات دولت چه بود؟

سخنگوی دولت، مصوبات هیات وزیران را اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی،در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها و روز زن و مادر، درباره مصوبات این نشست گفت: پس از ارائه آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه از لایحه بودجه، رأی‌گیری شد و رئیس‌جمهوری، این لایحه را به مجلس شورای اسلامی، تقدیم کرد. پیش از این و در ۱۸ نشست، همه جزئیات بودجه به تصویب هیات وزیران رسیده بود.

بهادری جهرمی، تصریح کرد: همچنین، هیات دولت با اضافه شدن وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به کارگروه اقتصاد دیجیتال، موافقت کرد. پیش از این، هیات وزیران، کارگروهی برای حمایت مؤثر از اقتصاد دیجیتال به تصویب رسانده و اختیارات وزرا به این کارگروه، تفویض شده بود و برای تقویت و توسعه آن، این دو وزیر به اعضای کارگروه اضافه شدند و دبیرخانه آن نیز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سخنگوی دولت، گفت: به پیشنهاد وزارت امور خارجه، دولت با معاهده سازمان ملل درباره استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قرارداد‌های بین‌المللی، موافقت کرد تا تقدیم مجلس شود و تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از این ارتباطات در تعامل با طرف‌های خارجی، استفاده کنند و ایران، عضو این معاهده شود.

بهادری جهرمی، اظهار داشت: درباره نحوه تشکیل نشست‌ها و چگونگی اتخاذ تصمیمات هیات داوری نیز بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری و تأیید معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، اصلاحاتی در آیین‌نامه صورت گرفت. این سه مصوبه، روز یکشنبه تصویب شد و امروز چهارشنبه، اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو برای رفع ایراد شورای نگهبان، در هیات وزیران، بررسی و اصلاح شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.