قیام دادستان سابق فدرال علیه بایدن

دادستان سابق فدرال آمریکا با اشاره به کشف اسناد محرمانه در دفتر شخصی بایدن گفت : هر چند کاری که دونالد ترامپ کرد بسیار جدی‌تر از چیزی است که اکنون درباره بایدن می‌شنویم، اما اساساً کار بایدن همان تخلفی است که ترامپ مرتکب شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از فاکس نیوز اندی مک کارتی، دادستان فدرال سابق،سردبیر نشریه نشنال ریویو درباره اسناد محرمانه کشف شده در دفتر شخصی بایدن که مربوط به دوره فعالیتش به عنوان معاون رئیس‌جمهور است گفت: فکر می‌کنم به این دلیل به این موضوع پی بردیم که کنگره فعالیت خود را از سرگرفته است و در این مقطع نشست‌هایی در این باره برگزار می‌کرد. برای همین آنها (کاخ سفید) دیگر نمی‌توانستند روی این موضوع سرپوش بگذارند. شما اشاره کردید که وزارت دادگستری کور است. به نظرم این وزارتخانه به شدت کند هم عمل می‌کند. شاید مریک گارلند (دادستان کل) باید در این باره تصمیم گیری کند، اما محدودیت‌های قانون پنج ساله هست و از نظر جدول زمانی فشاری بر روی او برای تصمیم‌گیری در این باره وجود ندارد.

به نظرم موضوع اینجا بیشتر سیاسی است تا حقوقی. آنها مشغول تحقیق درباره اسناد طبقه‌بندی شده مرتبط با ترامپ هستند. هر چند کاری که دونالد ترامپ کرد بسیار جدی‌تر از چیزی است که اکنون درباره بایدن می‌شنویم – و هنوز تحقیق درباره آن در مراحل اولیه است و باید منتظر جزئیات بیشتری درباره آن باشیم-، اما اساساً کاری که بایدن کرد همان تخلفی است که ترامپ مرتکب شد. هر دوی آنها اسناد طبقه‌بندی شده‌ای را نزد خود نگاه داشتند که نباید این کار را می‌کردند و این اسناد را در مکانی که نباید، نگهداری کرده‌اند؛ اسنادی که ظاهراً با دیگر اسناد دولتی بوده است که باید به موجب قانون اسناد ریاست‌جمهوری در مرکز آرشیو ملی ثبت می‌شد؛ بنابراین از نظر واقعیت‌های موجود این موضوع هم بسیار به تحقیقات درباره ترامپ نزدیک است؛ و مشکل سیاسی که تحقیقات درباره ترامپ برای آنها ایجاد می‌کند این است که این تحقیق درصد خطای بسیار کمی داشت، چون تحقیقات درباره هیلاری کلینتون با وجود تخلف شدید مرتکب شده بدون اینکه او متهم شود پایان یافت./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.