افزایش تعداد کلاه‌کج‌های واکنش سریع هلال احمر

مدیرکل آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر گفت: با اتمام دوره آموزشی «واکنش سریع» در چهار استان، مرحله کشوری این دوره با حضور امدادگرانی از سراسر کشور برگزار خواهد شد تا تعداد «کلاه‌کج‌های» هلال‌احمر افزایش یابد.

به گزارش شهروند آنلاین فایق عبدالله‌زاده گفت: با تاکید رئیس جمعیت هلال احمر برای آموزش واکنش سریع و ایجاد تیم‌های جدید برای افزایش تعداد تیم‌های واکنش سریع در ۳۱ جمعیت‌ هلال احمر استانی، از هفته نخست بهمن‌ماه آموزش ۴۲۰ امدادگر آغاز می‌شود.

او افزود: این امدادگران برای گذراندن دوره تخصصی واکنش سریع از جمعیت‌های استانی سراسر کشور به مراکز آموزش‌های تخصصی ۴ استان گیلان، کرمان، اصفهان و تهران دعوت شده‌اند و دوره آموزشی آنها تا دهم بهمن‌ماه به پایان می‌رسد.

او افزود: پیش از این در روزهای گذشته دوره استانی امدادگران ۴ استان هدف کرمان، گیلان، اصفهان و تهران برگزار شده‌ بود.

عبدالله‌زاده درباره دوره‌های آموزشی توضیح داد: دوره‌های آموزشی واکنش سریع در روزهای گذشته به شکل استانی و تنها در ۴ استان کشور انجام شد. یعنی مثلا استان اصفهان یا گیلان صرفا امدادگران استان خود را آموزش دادند تا آماده میزبانی از استان‌های همجوار خود در دوره کشوری پیش‌ رو در بهمن‌ماه باشند.

او افزود: در ۴ دوره استانی مجموعا ۲۵۵ نفر آموزش دیده‌اند و با آموزش ۴۲۰ نفر در بهمن، مجموع امدادگران آموزش‌دیده برای تشکیل تیم‌های جدید و یا شرکت در تیم‌های واکنش سریع در سراسر کشور به ۶۷۵ نفر خواهد رسید که این ظرفیت قابل توجهی برای ارزیابی و اقدامات اولیه در حوادث و سوانح در سطح کشور ایجاد خواهد کرد.

گفتنی‌است، دوره‌های آموزشی تیم‌های واکنش سریع در زمستان امسال صرفا برای آقایان برگزار می‌شود و قرار است دوره‌های ویژه بانوان نجاتگر هلال احمر در بهار سال آینده برگزار شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.