کسی مانع قضاوت زنان در بازی مردان نمی‌شود

محمد فنایی در گفت‌وگو با «شهروند»: مسئولان در فدراسیون پول می‌گیرند که پاسخگو باشند!

فنایی در گفت و گو با “شهروند” در خصوص علت حذف دو داور زن ایرانی از لیست فیفا برای قضاوت در مسابقات جام جهانی زنان می‌گوید.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، محمد فنایی، کمک‌داور سابق ایرانی، که سابقه قضاوت در فینال جام جهانی 1994 بین دو تیم برزیل و ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد، در واکنش به حذف دو داور زن ایرانی از لیست داوران قضاوت‌کننده در جام جهانی 2023 به خبرنگار ما گفت: «مسئولان فدراسیون پول می‌گیرند که در شرایط این‌چنینی پاسخگو باشند. آنها باید بگویند که چگونه چنین اتفاقی رخ داده است؛ چرا که فکر می‌کنم در آینده نه‌چندان دور، نبودن «وار» برای داوران آقا هم دردسرساز شود.»

او در ادامه افزود: «شما می‌بینید که گلاره ناظمی و زری فتحی که از داوران بین‌المللی فوتسال هستند، سال‌هاست در مسابقات آسیایی و جهانی مردان قضاوت می‌کنند، چرا که از آنها دعوت می‌شود و در ایران نیز کسی مانع آنها نمی‌شود. فیفا و AFC نیز می‌توانند از مهسا قربانی و انسیه مافی‌‌نژاد برای قضاوت در مسابقات برون‌مرزی دعوت کنند و فکر نمی‌کنم در ایران کسی مانع آنها شود. اینکه فیفا می‌خواهد آنها در مسابقات مردان در ایران قضاوت کنند چیزی است که با مسائل فرهنگی ما مغایرت دارد و مسئولان باید به فکر رفع موانع موجود باشند.»

فنایی همچنین اضافه کرد: «یک راهکار دیگر این بود که این خانم‌ها از طرف فدراسیون به کشورهای دیگر بروند و با قضاوت در مسابقات برون‌مرزی، امکان قضاوت در جام جهانی را پیدا کنند. اما قطعا آن کشورها نیز می‌پرسند که چرا از این داوران در مسابقات داخلی خودتان استفاده نمی‌کنید؟ اینکه شما می‌بینید داوران خانم کره‌ای، ژاپنی و حتی عربستانی در مسابقات جهانی قضاوت می‌کنند، علتش آن است که در مسابقات داخلی خودشان به آنها میدان داده می‌شود.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.