کولاک زمستان در سراسر کشور؛ امدادرسانی هلال‌احمر به ١٢ هزار حادثه‌دیده در ۴ روز گذشته

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ١٢ هزار نفر متاثر از سوانح جوی کشور در ۴ روز گذشته خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛محمودی در تشریح شرایط جوی کشور (آبگرفتگی/کولاک) از ۱۸ دی تا ساعت ۶ صبح امروز ۲۲ دی‌ماه گفت: در این مدت در سراسر کشور شاهد بارش شدید باران و برف بودیم اما ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند شدند.
وی با بیان اینکه ٣٥٧ تیم شامل ١٢٥٤ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر در این مدت در ٢٢٥ منطقه (١١٧ محور، ١٧ شهر،٨٥ روستا، ١٦منطقه عشایرنشین) مشغول خدمت به هموطنان حادثه‌دیده بودند، افزود: امدادگران به ١٢ هزار و ٣٤ نفر امدادرسانی کرده، ٢١٨٣ نفر را اسکان اضطراری و ٣٣ مصدوم را به مراکز درمانی انتقال دادند.. همچنین ٣١ فرد گرفتار شده در برف و کولاک و سیلاب نقاط مختلف کشور با تلاش امدادگران به منطقه امن منتقل شدند و متاسفانه ۲ نفر در سیل فسا (استان فارس) و ریزش آوار بر اثر بارش شدید باران در منوجان (استان کرمان) جان خود را از دست دادند.
به گفته سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، امدادگران این جمعیت ٧٣٩ خودرو را نیز در جاده‌های برف‌گرفته رهاسازی و آبگرفتگی ۵۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.
محمودی افزود: امدادگران در ۴ روز گذشته ٢٨ دستگاه چادر امدادی، ٢٦٣٦ تخته پتو، ٢٨٠٣ کیلوگرم نایلون، ٦٩٩ بسته غذایی و ۵۹ کیلوگرم خرما، ۲۵۰ ست شست‌وشو، ۲۰۷ کیلوگرم حبوبات، ۱۱۹ شعله والور، ٦٥٠کیلوگرم برنج، ١٥٩٤ قوطی کنسروجات، ۴۱۷ بطری آب معدنی و ٢٥٥٤ قرص نان میان متاثران از سوانح جوی توزیع کرده‌اند.
سرپرست سازمان امدادونجات هلال‌احمر افزود: امدادرسانی در اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان ادامه دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.