رئیسی: تحریم‌ها در مقابل اراده پولادین ملت ایران بی اثر است

رییس جمهور گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، تلاش دشمن برای فشار حداکثری و در تنگنا قرار دادن ایران، موفق نبوده زیرا اراده‌های پولادینی وجود دارد که باعث شده در جنگ اراده‌ها تسلیم نشویم و بنا داریم که پیشرفت‌ها را ادامه دهیم

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و افتتاح همزمان ۱۶ صنعت آب و برق در استان یزد افزود: طرح هایی که در این شرایط تحریمی در حال اجراست، همه جلوه‌ای از یک اراده است که می‌خواهد بگوید ما متوقف نمی‌شویم و بنا داریم کشور را آباد کنیم و رفاه اجتماعی را برای مردم داشته باشیم و آغاز این طرح بزرگ آبرسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور کار بزرگی است و از همه دست اندرکاران می‌خواهیم که زمان اجرا را کوتاه‌تر کنند.

وی تصریح کرد: آبرسانی از خلیج فارس به فلات و استانهای مرکزی کشور که با همکاری همه بخش ها انجام می شود از کارهای ماندگار است؛ آبرسانی و رفع مشکل بی آبی، ضروری ترین عنصر برای حیات و زندگی مردم است و این آیین که به نام مقدس صدیقه طاهره (س) گره خورده و در پرتو نام حضرت فاطمه(س) رقم می خورد، برای خدمت به هر چه بیشتر به مردم این استان است.

رئیسی با اشاره به خط پشتیبان انتقال آب از منابع صنعت به استان گفت:این اتفاق ارزشمندی است؛ در حالیکه قرار بود ۱۸ ماه انجام شود ، کمتر از چهار ماه طول کشید که جای قدردانی دارد.

وی ضمن قدردانی از وزیر نیرو گفت: استان‌های کشور اکنون با مشکل آب مواجه هستند اما وزیر نیرو و مجموعه او به رغم مشکلات مالی بسیار، با تدبیر امور را پیش بردند و وزیر نیرو با تدابیر خود و با دعوت از بخش های مختلف کارها را سامان داد و این باعث افتخار است .

رئیس جمهور از استاندار یزد نیز قدردانی کرد و گفت: طرح مهم آب شرب و پشتیبانی آب شرب یزد به طول ۳۰ کیلومتر به سرعت اجرا شد که از همه دست اندرکاران استان، کارگران، مهندسان و کارمندان که در میدان پروژه را اجرایی کردند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

رییسی با تشکر از همه مسوولان، مهندسان و کسانی که برای اجرای این طرحها همکاری کردند، اظهار داشـت: شکوه این مراسم در این است که گرهی از مشکل مردم گشوده شود و لذا از همه کسانی که برای اجرای این طرحها همکاری کردند تشکر می کنم.

رییس جمهور در خصوص اظهارات استاندار یزد مبنی بر نشاط مردم استان از اجرای طرح انتقال آب گفت: ما خرسندیم به خرسندی مردم استان یزد، به اینکه دغدغه مردمان  استان های یزد، اصفهان ، کرمان و سیستان و بلوچستان و استان های مرکزی کشور رفع شود و آرامش در آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: امکان دسترسی به خلیج فارس برای کشور و ایجاد ۶ آب شیرین کن ها در مناطق مختلف در برنامه کاری وزارت نیرو است و دسترسی به خلیج فارس امکانی است که خداوند به ما داده و باید از این امکان درست استفاده کنیم و با صرفه جویی، به درستی از مواهب الهی با صرفه جویی در آب و برق و گاز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نوع استفاده کردن از امکانات در حوزه آب ، گاز، برق باید اصلاح شد زیرا اصلاح در الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است و میزان مصرف گاز در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا باید اصلاح شود.

رئیس جمهور از همه شرکت ها و پیمانکاران اجرای انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد خواست که زمان اجرای طرح را محدودتر کنند تا دغدغه همه مردم استان های مرکزی از جمله استان یزد رفع شده و آرامش در آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: استفاده از امکانات از جمله دسترسی به خلیج فارس و ایجاد ۶ دستگاه آب شیرین کن هایی که در برنامه کاری وزارت نیرو است می تواند برای مردم مناطق کشور آب را شیرین کند و تحویل مردم دهد. این امکان خدایی است که باید از آن بهره برداری کرد اما در عین حال باید در مدیریت مصرف هم برنامه ریزی کرد.

آبادی بسیار با آب کم، ویژگی بارز مردم استان یزد

رئیسی با اشاره به سفر سالهای گذشته خود به یکی روستاهای ییلاقی استان یزد گفت: در این روستا با آب بسیار کم، یک آبادی ساخته بودند و آبرسانی صنعتی را به صورت سنتی پیاده کرده بودند.

وی افزود: آب کم، آبادی بسیار از ویژگی ها بارز مردم استان است و مردم این استان با کمترین امکانات با کار و تلاش کارهای بسیار بزرگی را انجام می دهند و دلیل اینکه یزد به یک استان صنعتی ، کشاورزی ، فناوری ، دانش بنیان و علم و فناوری تبدیل شده است بخاطر روحیه تلاش و سختکوشی مردم این خطه است.

وی تصریح کرد: باید توجه کرد که انتقال آب از خلیج فارس در سرما و گرمای کویر بسیار دشوار است اما شور و شوق و انگیزه این مردم و این عزیزان باعث شده است که احساس خستگی نکنند. این کار بزرگ را دست کم نگیرید. این اقدام یک طرح بزرگ آبرسانی نه برای یک روز و یک سال بلکه برای یک عمر بیمه کردن نیاز مردم استان است تا به آنها اطمینان دهد که آب برای نسل های آینده نیز تامین است.

رئیسی بیان کرد: دولت مصمم است نسبت به انجام طرح های بزرگ و با شعار ما می توانیم با اتکای به خدا و اعتماد به داشته ها که اولین آن نیروی انسانی معتقد در صحنه است و ذخایر و ظرفیت های کشور مشکلات کشور را حل کرد.

سفر به چند شهرستان، دیدار با فعالان صنایع ، بازدید از یک واحد تولیدی احیا شده، شرکت در جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضور در نشست مشترک اعضای هیات دولت و شورای اداری نیز در برنامه های سفر آیت الله رییسی قرار دارد.

روز گذشته شماری از معاونان وزیران و مدیران کل اعزامی از مرکز به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها در ۲۹ دستگاه اجرایی استان حضور یافتند و با برپایی میزهای خدمت علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم، درخواست‌ها، پیشنهادها، مشکلات و نامه‌های مردم را دریافت کردند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.