رییس جمهور: پیش نیاز رسیدن به ایران قوی، برخورداری از صنعت قوی است

رییس جمهور پیش نیاز و لازمه دستیابی به افق ایران قوی را برخورداری از صنعت قوی دانست و افزود: کشور باید در همه زمینه های علم و فناوری توانمند شود تا بتوانیم در بخش تولید، صنعت و کشاورزی به جایگاه ممتازی دست یابیم

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در جشن احیای ۷۶ واحد صنعتی راکد در استان یزد با قدردانی از دست اندرکاران احیای این واحدها گفت: از همه کسانی که در فعال سازی این بخش ها نقش داشتند، همکارانم در دولت که با کار جهادی تحقق این مهم را دنبال کردند و از دستگاه قضایی که با رفع موانع، شرایط بازگشت به فعالیت را فراهم ساختند تشکر می کنم.

وی احیاء واحد صنعتی راکد در استان یزد را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار داشت: این حرکت باید به صورت جهادی در کشور و در جای جای ایران ادامه یابد زیرا بعضا به ناحق و ناروا واحدهای صنعتی دچار تعطیلی، کندی فعالیت یا با موانعی روبرو شده اند، موانع که کارفرمایان و سرمایه گذاران می دانند که می‌شد در همان سال های ابتدا این موانع را رفع کرد.

رییس جمهور ادامه داد: سه هزار واحد صنعتی و مجموعه تولیدی راکد در کشور راه اندازی شده که نشان می دهد امکان راه اندازی آن در سنوات قبل نیز بوده است؛ به برخی از این واحدها سر زدم و مدیرانشان توضیح می دادند که هفت یا پنج سال یک واحد راکد مانده است .

رییسی خوشحالی کارگران این واحدهای تعطیل شده پس از راه اندازی و رونق تولید را موجب خرسندی دانست و گفت: همه می دانند با همه تحریم هایی که علیه ملت و بخش تولید ما انجام شده است ، هم اکنون اراده پولادین صنعتگران و کارگران و مدیران با کفایت می تواند همه این تحریم ها و تهدیدها را پشت سربگذارد .

وی همچنین از مادران، خواهران، همسران و فرزندان کسانی که در کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، صبورانه کمک کردند تا چراغ این کارخانه روشن و خط تولید دوباره فعال شود، تشکر و قدردانی کرد.

به میزان تولید و وضع موجود نباید قانع شویم

رییسی ضمن قدردانی از تلاش های استاندار یزد گفت: دکتر فاطمی استاندار با کفایت این استان با انگیزه بالا سیاست های دولت را دنبال می کند و یکی از سیاست ها مهم دولت فعال کردن واحدهای تعطیل و نیمه فعال و بازگردندان آنها به چرخه تولید است که در این زمینه استان یزد عملکرد مناسبی داشته است.

رییس جمهور ادامه داد: باید مصمم باشیم و بر تلاش خود بیافزاییم و هرگز وضع موجود را قانع کننده ندانیم بلکه باید به دنبال توسعه، افزایش تولید و جذب متخصصان بود تا کار رونق پیدا کند و در این زمینه استان یزد شهرت دارد، مردان و زنان سخت این استان مبتکر، خلاق و قناعت پیشه هستند و با داشته های اندک، ارزش افزوده زیادی را ایجاد می کنند.

سرازیر شدن نقدینگی به بخش تولید باعث رونق اشتغال می شود

رییسی اظهار امیدواری کرد با عنایت خدا در عرصه تولید که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اتفاقات خوبی رقم زده شود و گفت: تولید بسیار مهم است و اگر نقدینگی به سمت تولید سرازیر شود، نگرانی نداریم؛ اما اگر به سمت بازار دلالی و فعالیت های غیرمولد برود باید نگران باشیم، اگر تولید رونق پیدا کند، افزایش اشتغال حتمی است و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، رشد اقتصادی نیز به دنبال آن محقق می شود و در این زمینه تولید دانش بنیان می تواند کالای برتر و تجاری سازی آن را در بازار منطقه و جهانی تسهیل کند و سهم ما را از اقتصاد منطقه افزایش دهد.

رییسی عنوان کرد: با تولید می توان سهم واقعی صادرات را از آن خود کنیم و در کنار آن رفع دغدغه معیشت خانواده ها، ارتباط صنعت و دانشگاه  و همه اینها را برطرف سازیم.

حضور زنان در عرصه های اقتصادی اثرگذار است

رئیس جمهور ضمن قدردانی از بانوان کارآفرین استان یزد گفت: زنان کشور حضور اثرگذاری در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی دارند و در این استان ضمن ایجاد اشتغال برای خود، به تولید هم کمک می کنند و در زمینه های اقتصادی فعال هستند و خوش درخشیده اند و حقیقتا حضورشان اثرگذار بوده  و برای تولید کشور وقت می گذارند، لذا باید از این بخش مولد نیز قدردانی شود.

رییس جمهور اظهار داشت: از دست اندرکارانی که برای راه اندازی و احیای واحدهای صنعتی اقدام کرده اند، قدردانی می کنم و امیدواریم از این ظرفیت ها که ما را به پیشرفت و نقطه مطلوب نزدیکتر می کند، به درستی استفاده کنیم، دلیلی ندارد که ما واحد صنعتی داشته باشیم و آن واحد تعطیل یا نیمه فعال باشد.

رئیسی گفت: امروز راه اندازی ۷۶ واحد صنعتی راکد در استان یزد، لبیک به رهبر معظم انقلاب است و این کارنامه درخشان استان یزد است که رهنمودهای رهبری را با جان و دل خریدند و در این راستا تلاش کردند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رییس جمهور به استان است./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.