سرمای بی‌سابقه قطار‌های مشهد را لغو کرد

معاون مسافربری شرکت راه آهن گفت: بر اساس تصمیم ستاد بحران ، بخش عمده‌ای از قطار‌هایی که امروز می‌خواهند از مبداء مشهد به مقاصد مختلف و از مقاصد مختلف به سمت مشهد مقدس حرکت کنند را لغو کردیم.

به گزارش شهروند آنلاین، برف و سرما در استان خراسان رضوی باعث شده است که وضعیت حرکت قطار‌ها با مشکل مواجه شود.

معاون مسافربری شرکت راه آهن در این باره گفت: دمای هوا در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در منطقه شمال شرق کشور و در محور ریلی خراسان رضوی به منفی ۲۵ درجه رسیده و در ایستگاه‌های راه آهن فریمان، ابومسلم و تربت این سردی هوا به بیش از منفی ۲۵ درجه رسیده است.

موسوی گفت: ستاد بحران به علت سرمای کم‌نظیری که هم‌اکنون شاهدش هستیم و به منظور ایمنی سیر قطار‌های مسافربری و رعایت کل مسائل فنی مربوط به ایمنی در اداره کل منطقه خراسان تشکیل شد و تمهیدات لازم برای سیر همه قطار‌های مسافربری در ۲ روز گذشته انجام شده است.

او گفت: ما روزانه ۲۳۰ قطار در کل شبکه حمل و نقل ریلی و ۸۰ رام قطار در مسیر مشهد داریم و در ۲ شبانه روز گذشته، چند قطار از این ۸۰ قطار به مشکل فنی خورده بود، اما به علت تمهیداتی که انجام شده بود، بعد از توقف و تاخیر و رفع یخ‌زدگی، به سیر خودشان ادامه داده بودند.

معاون مسافربری شرکت راه آهن گفت: ساعات نخست بامداد امروز، قطار تهران – مشهد به شماره ۳۶۸ و با بیش از ۳۰۰ مسافر در ایستگاه راه آهن فریمان با مشکل مواجه می‌شود و همکاران ما نمی‌توانند ایراد فنی این قطار را برطرف کنند.

موسوی گفت: مسافران این قطار ابتدا در نمازخانه مستقر شده و سپس با اتوبوس به مشهد مقدس منتقل می‌شوند.

او گفت: در ایستگاه‌های فریمان، ابومسلم و تربت به جز آن یک قطار، قطار‌های متوقف شده، رفع نقص شده و به حرکت‌شان ادامه دادند.

معاون مسافربری شرکت راه آهن در پاسخ به اینکه حدود ۴۰۰ مسافر هم دیشب در ایستگاه مشهد مانده‌اند، گفت: علت این ازدحام جمعیت در ایستگاه مشهد به علت تاخیر قطار‌های مسافری در طول مسیر است.

موسوی گفت: برای کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها، ساعت حرکت برخی از قطار‌ها را تغییر دادیم.

او گفت: در ستاد بحران تصمیم‌گیری شد که بخش عمده‌ای از قطار‌هایی که امروز می‌خواهند از مبداء مشهد به مقاصد مختلف و از مقاصد مختلف به سمت مشهد مقدس حرکت کنند، لغو کردیم.

معاون مسافربری شرکت راه آهن از مسافران خواست تا قبل از مراجعه به ایستگاه یا به سایت راه آهن مراجعه کرده و یا از طریق سامانه ۰۲۱۵۱۴۹ از وضعیت سیر قطار‌های خودشان اطلاع کسب کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.