اعلام جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین و سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای، زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نوبت اول را اعلام کرد.

بر همین اساس آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی در ۴۱۷ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد. آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱، آزمون گروه زبان‌های خارجی بعد از ظهر پنجشنبه ۲۹ دی، گروه آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح جمعه ۳۰ دی و گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر جمعه ۳۰ دی برگزار خواهد شد.

کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۲۸ دی برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی می‌توانند در تاریخ ۲۸ دی به باجه‌های رفع نقص کارت آزمون مراجعه کنند. گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی نیز در روز‌های چهارشنبه ۲۸ دی و پنجشنبه ۲۹ دی و گروه آزمایشی هنر روز‌های چهارشنبه ۲۸ دی پنجشنبه ۲۹ دی و صبح جمعه ۳۰ دی می‌توانند به باجه‌های رفع نقص نیز مراجعه داشته باشند.

فرایند برگزاری آزمون صبح‌ها ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ شروع می‌شود و درِ حوزه‌های امتحانی صبح‌ها راس ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهر‌ها راس ساعت ۱۴ بسته خواهد شد و بعد از بسته شدن در‌ها از ورود داوطلبان ممانعت می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است که ارائه مدرک یا گواهی مجعول برای شرکت در آزمون، استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار، تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی و دست‌اندرکاران آزمون از قبیله عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون، ثبت نام در آزمون با هویت جعلی یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی، تخلف محسوب می‌شود و مجازات‌ دارد.

برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، به درگاه سازمان سنجش به نشانی https://sanjesh.org مراجعه کنید./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.