مخبر: زنان و دختران پیشرانان قطار پیشرفت همه‌جانبه کشور هستند

معاون اول رئیس‌جمهوری صبح امروز به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)، روز زن و روز مادر با حضور در جمع بانوان شتاب‌دهنده اجتماعی بانوان مانا و باشگاه بانوان پیشرفت با فعالیت‌ها و دغدغه‌های جمعی از مادران فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آشنا شد.

به گزارش شهروند آنلاین محمد مخبر در این برنامه ضمن بازدید از این شتاب‌دهنده با ۳۰ نفر از بانوان فعال به گفت‌گو پرداخت.

او در این نشست با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن و روز مادر، به زندگی سرتاسر الگو و نمونه حضرت زهرا(س) اشاره و تاکید کرد: زندگی با برکت ایشان تمام ساحت‌های اجتماعی و خانوادگی را در برگرفته و در هر زمینه و ابعادی در اوج موفقیت قرار داشتند.

او با تاکید بر اینکه باید برای الگوبرداری از زندگی ائمه در کنار بُعد ماورایی و معنوی ایشان حتما به زندگی اجتماعی و ملموس آنان نیز توجه ویژه داشت، تصریح کرد: زندگی حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین برای تمام دوران تاریخ قابل الگوبرداری است.

معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود فعال شدن زنان در فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را یکی از ملزومات اساسی پیشرفت در ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: زنان و دختران پیشرانان قطار پیشرفت همه‌جانبه کشور هستند و توسعه همه‌جانبه بدون آزادسازی ظرفیت اجتماعی زنان امکانپذیر نیست.

مخبر نمونه موفق این مشارکت و همراهی را در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برشمرد و گفت: امروز نیز زنان می‌توانند در تمامی عرصه‌ها و نیز حل مسائل معیشتی و اقتصادی مردم به دولت کمک شایان توجهی داشته باشند.

او تاکید کرد: این مرکز نوآوری یکی از نمونه‌های مثال‌زدنی برای فعالیت‌های جامع زنان در اجتماع و همزمان در بطن خانواده است بطوری که کارکردهای آنها در خانواده در ضمن فعالیت در اجتماع دچار خدشه نشود.

مخبر همچنین تکثیر مراکز نوآوری خلاقانه اجتماعی را در همه استان‌ها و شهرهای کشور ضروری دانست و برنامه‌ریزی در این خصوص را خواستار شد و بر آمادگی دولت برای حمایت‌های لازم در این حوزه تاکید کرد.

او همچنین در این نشست پس از شنیدن مشکلات و موانع قانونی فعالیت بانوان نوآور و فناور در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: باید هر چه سریعتر با تعیین یک هویت قانونی و رسمی زمینه فعالیت آنان در دستگاه‌های دولتی فراهم شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین از تلاشگران این مرکز خواست تا با پیگیری و ایجاد یک ساختار جهادی کانال ارتباطی با دستگاه‌های دولتی برای اجرایی شدن ایده‌ها و نظرات این بانوان ایجاد کنند.

گفتنی است باشگاه بانوان پیشرفت با هدف ایجاد زیرساخت مناسب برای فعالیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بانوان و مادران و شبکه‌سازی برای بانوان فعال اجتماعی از شهریور ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده است.

حمایت و تمرکز بر حل چالش‌های بانوان، ارائه خدمات متنوع و با کیفیت، تلاش برای توانمندسازی و افزایش اعتماد به نفس در بانوان و ایجاد شبکه‌ای از بانوان و مادران فعال اجتماعی از جمله دیگر اهداف این باشگاه است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.