قدردانی مخبر از مردم فهیم ایران برای کمک به مدیریت مصرف گاز در روزهای گذشته

معاون اول رئیس‌جمهوری ظهر امروز با حضور در مرکز مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جریان روند تولید، توزیع و میزان مصرف گاز کشور در روزهای گذشته با توجه به برودت شدید هوا قرار گرفت.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مخبر در بازدید از این مرکز و ارتباط مستقیم و ویدئوکنفرانسی با مجتمع گاز پارس جنوبی و همچنین مرکز دیسپچینگ استان‌های خراسان رضوی و گلستان گزارشی از میزان تولید و استخراج گاز، پایداری شبکه توزیع و مصارف مورد نیاز مردم دریافت کرد.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در حاشیه این بازدید و در کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی ۱۴۰۱ با قدردانی از مردم فهیم ایران به دلیل همکاری با دولت و کمک به مدیریت مصرف گاز در کشور در روزهای گذشته تاکید کرد: ملت بزرگ، فرهیخته و اصیل ایران با برودت هوا در روزهای گذشته حماسه‌ای دیگر در همکاری با دولت سیزدهم آفریدند و مسئولانه در مدیریت مصرف گاز به زحمتکشان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران کمک کردند تا توانستیم با توجه به سرمای شدید و کم‌سابقه هوا با وضعیت مناسب و خوبی از این مرحله گذر کنیم.

مخبر همچنین از مردم خواست با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش دمای هوا در روزهای آینده همکاری‌های خود را با خادمان‌شان در شرکت ملی گاز همچنان ادامه دهند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین با قدردانی از رسانه ‌ها و سازمان صدا و سیما برای اهتمام ویژه و اقدام جدی در خصوص آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی برای مردم، از اقدامات وزیر نفت و دست‌اندرکاران شرکت ملی گاز ایران در حوزه چرخه تولید و توزیع تا مصرف انرژی و گاز تقدیر کرد و افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی این دستگاه‌ها در روزهای گذشته برای جلوگیری از کمبود و یا قطع گاز در کشور ستودنی است. خوشبختانه وزارت نفت از ماه‌های گذشته پیش بینی‌ها و اقدامات لازم برای مدیریت مصرف گاز در کشور از جمله ذخیره‌سازی، نوسازی ناوگان حمل و نقل، افزایش تولید و بهسازی خطوط انتقال گاز را آغاز کرده بود که خوشبختانه در زمان کنونی شاهد به ثمر نشستن زحمات این وزارتخانه بودیم.

او همچنین به مزیت اساسی و نعمت خدادادی گاز و نفت در کشور اشاره و تاکید کرد: متاسفانه در سالهای گذشته سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش انجام نشده بود که اگر صورت می‌گرفت، می‌توانست در این برهه زمانی به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان شناخته شود اما در عین حال در دولت سیزدهم، سرمایه‌گذاری وسیعی برای بهره‌گیری از این ظرفیت بزرگ انجام شده تا کمک شایان توجهی به بهبود معیشت و سرانه درآمد مردم شود و در عین حال بتوانیم در روزهای سرد زمستانی صادرات گاز به کشورهای همسایه انجام دهیم.

گفتنی است طبق گزارش وزارت نفت حداکثر تولید گاز خام در کشور ۹۹۰ میلیون متر مکعب و میزان گاز تزریقی به شبکه گازرسانی بعد از پالایشگاه ۸۴۵ میلیون متر مکعب در روز است که با کاهش دما میزان مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع تا ۶۸۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت و رکورد مصرف در کشور شکسته شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.