رئیسی:ابرطرح دولت سیزدهم اعتماد و امیدآفرینی است

رئیس‌جمهوری گفت: مدیران دولت سیزدهم باید تحول‌آفرین باشند و اعتمادآفرینی و امیدآفرینی را در جامعه تزریق کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان یزد گفت: از مردم این استان صمیمانه تشکر می‌کنم چرا که جلوه بصیرت زمان‌شناسی، پاسداست خون شهیدان و ایثارگران و لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی را در این دو روز به نمایش گذاشتند.

او افزود: این حضور متعلق به انقلاب و اسلام است و قشر‌های مختلف مردم یزد آمدند تا پیام امیدواری به امت مسلمان و ناامیدی به دشمنان انقلاب اسلامی را صادر کنند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: یزد هویت تمدنی و دینی و قرآنی و اهل بیتی دارد که سرمایه است و نباید به هیچ وجه مورد آسیب قرار گیرد. این استان با مردان و زنان بزرگ و مفاخر و چهره‌های نامداری و حضور جانانه در دفاع مقدس نام‌آور شده است.

او اظهار داشت: این هویت نباید در تهاجم فرهنگی آسیب ببینید به ویژه جوانان شور و شوق عجیبی دارند و مسئولان و فعالان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به فرهنگی داشته باشند.

رئیسی اظهار داشت: انسجام ملی که در یزد وجود دارد نباید مخدوش شود. هیچکس درباره نظام و ولایت و انقلاب و شهدا اختلاف ندارد، بلکه در شیوه‌ها اختلاف نظر هستند که مساله‌ای طبیعی به شمار می‌آید.

او انسجام ملی را سرمایه عنوان کرد و گفت: محور این سرمایه هم رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آیند. سلیقه سیاسی نباید به خدمت و گره‌گشایی به مردم سایه انداخته و مسائل حاشیه‌ای به متن و متن به حاشیه مبدل شود.

رئیس دولت سیزدهم افزود: ابرطرح ما در دولت باید اعتمادآفرینی و امیدآفرینی میان ملت باشد که با اقدام و عمل محقق می‌شود. اولین الزام این مساله داشتن روحیه تحول‌خواهی است و مدیری که شرایط مختلف برای آن فرقی نمی‌کند، به کار نمی‌آید و باید وارد میدان شود.

او تصریح کرد: طرح‌های نیمه‌تمام همه ما را رنج می‌دهد که باید آنها را به سرانجام برسانیم و مهم نیست به نام کدام دولت و مسئول و نماینده تمام شود، همانگونه که رزمندگان در دفاع مقدس به این مساله توجه نداشتند.

رئیسی خاطرنشان ساخت: بودجه سفر‌های استانی باید تامین شود و این به کار و حرکت جهادی نیاز دارد و نمی‌توان با کار عادی به آن دست یافت. دولت ما باید صادق‌الوعد باشد و وعده‌ای نیمه‌تمام نماند و اگر محقق نشود هم صادقانه به مردم اعلام کنیم.

او گفت: استفاده از نیرو‌های بومی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که نیروی تحصیلکرده در استان انتظار دارد بکار گرفته شود. از ظرفیت بانوان در جا‌های مناسب استفاده شود، زیرا بانوان باکفایت در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: روحیه تحول‌گرایی بسیار مهم است و بدون این روحیه نمی‌توانید کار خاصی انجام دهید.

او یزد را استانی معدنی، صنعتی، گردشگری و علم و فناوری توصیف کرد و اظهار داشت: یزد می‌تواند در پرتو نیرو‌های زبده به عنوان کانون علم و فناوری و دانش‌بنیان مبدل شود. معادن هم جزو ذخایر جدی کشور به شمار آمده و نباید معطل بماند و شورای معادن باید به صورت مستمر برگزار و موانع برطرف شود. محیط زیست هم نظر فنی بدهد و در صورت مخالفت با طرحی به ارائه راهکار بپردازد.

رئیسی بر لزوم گفت‌وگو میان مدیران تأکید کرد و گفت: مشکلات نباید به سطح جامعه کشیده شود چرا که ما به دنبال حل مساله هستیم و در دولت ما نباید از مسائل گذشت بلکه باید رسیدگی کرد و پرونده را به جایی رساند. هیچ مساله‌ای در نظام وجود ندارد که قابل حل نباشد و در روند اداری به بن بست برسد.

او با تأکید بر اینکه «نشد»، «نمی‌شود» و «نخواهد شد» در منطق ما وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه ثابت، تولید، تجهیزات و صنعت رو به رشد بوده و وضعیت کشاورزی که منفی بوده هم به سوی مثبت شدن گام برمی دارد.

رئیس دولت سیزدهم هرگونه توسعه را منوط به محافظت از محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه را هم در نظر داریم تا هرگونه ناترازی اعم از بودجه و بانک و صندوق بازنشستگی را رفع کنیم.

او بر لزوم حل مشکل شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: کار‌هایی که مردم در آن مشارکت دارند بهتر و آسانتر به نتیجه می‌رسد. از نقش تعاونی‌ها و بخش خصوصی و مشارکت مردم در طرح‌های نیمه تمام استقبال می‌کنیم، زیرا مشارکت مردم یکی از راه‌های تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و البته اصل و سود پول آنان باید تضمین شود.

رئیسی ادامه داد: مسئولان باید به وعده‌ها و مصوبات عمل کنند تا اعتماد مردم جلب شود. مدیرانی که انگیزه کافی برای کار ندارند در حاشیه قرار گیرند تا افراد باکفایت و تحول خواه وارد میدان شوند. در این میان به هیچ وجه تعارف نداشته باشید چرا که مانع رشد تحول و پیشرفت کشور می‌شود.

او درباره احداث برخی واحد‌های آلاینده در استان یزد بیان داشت: محیط زیست نباید به دلیل کارشناسی نادرست موجب توقف طرح‌ها شود و واحد‌های صنعتی نیز باید پیش از تاسیس به دریافت مجوز بپردازند. مسئولان صدور مجوز را تسریع کنند تا تولیدکنندگان دچار سرخوردگی نشوند.

مهلت دادن به کشاورزان خسارت دیده، پیگیری منطقه آزاد استان، استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مدارس و ساخت ویلایی مسکن نهضت ملی از دیگر سخنان مطرح شده از سوی رئیس‌جمهوری در این نشست بود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.