ارفاقات قانونی برای ۷۰ درصد زندانیان زن

در پی دستور رئیس دستگاه قضا و با اقدامات صورت گرفته، ۷۰ درصد زندانیان زن در ۱۵ استان کشور از تسهیلات و ارفاقات قانونی، بهره‌مند شدند.

به گزارش شهروند آنلاین، در استان فارس ۲۷۰ مددجو، کهگیلویه و بویر احمد ۱۱ مددجو، زنجان ۲۳ مددجو، ایلام ۲۰ مددجو، تهران ۵۰ مددجو، البرز ۶ مددجو به صورت مشروط، قزوین ۱۹ مددجو، بوشهر ۳ مددجو، کرمانشاه ۶۴ مددجو و در استان گلستان ۳ مددجوی زن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) از زندان آزاد شدند. همچنین در تعداد دیگری از استان‌ها برخی از زندانی‌ها با استفاده از تخفیف قرار تامین، پابند الکترونیک و دیگر تسهیلات از زندان آزاد شدند که تعداد آزادشدگان در ۱۵ استان کشور پس از دستور رئیس قوه قضاییه به ۵۰۲ نفر می‌رسد.

همچنین به تمام مددجویان بند نسوان استان‌های اردبیل، گلستان و چهار محال و بختیاری مرخصی اعطا شد. در بند نسوان استان سمنان هم به ۵۵۲ مددجو، استان ایلام، ۱۸ مددجو، استان سیستان و بلوچستان ۱۲۰ مددجو، استان تهران، ۴۳۱ مددجو، استان کرمان، ۱۹۱ مددجو، استان کرمانشاه، ۱۱۹ مددجو و استان بوشهر، ۱۴ مددجو مرخصی داده شد.

در استان کهگیلویه و بویر احمد، برای ۱۷ مددجو پابند الکترونیکی و برای ۲۸ مددجو، تعلیق مجازات لحاظ شد. در استان کرمانشاه نیز با در اختیار داشتن پابند الکترونیک برای اشتغال به کار ۷۱ مددجو موافقت شد.

در استان البرز در خصوص ۲۰ مددجوی بند نسوان دستور تسریع در رسیدگی، ۲۰ نفر تخفیف در قرار تامین، ۴ نفر دستور پابند الکترونیکی، ۶ نفر تعلیق اجرای مجازات، ۲۳ نفر مرخصی، ۲ نفر زندان باز و ۹ نفر اعسار، دستورات مقتضی صادر شد.

روند اعطای مرخصی و آزادی در باقی استان‌ها ادامه دارد و متعاقبا نتایج ارسال می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.