آماده‌باش برف در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در این استان گفت: اخطارهای لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای عبور و مرور ایمن به دستگاه‌های اجرایی صادر شده و در این زمینه قصوری پذیرفتنی نیست.

به گزارش شهروند آنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در استان تهران گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فعالیت این سامانه بارشی از پایان امروز شنبه ۲۴ دی ماه آغاز و تا پایان فردا یکشنبه ۲۵ دی ماه ادامه خواهد یافت.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی‌های انجام شده غافلگیری دستگاه‌های اجرایی قابل توجیه نیست گفت: طبق هشدار صادر شده از سوی مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از همه شهرداران، بخشداران وفرمانداران می‌خواهیم تمهیدات لازم را بیاندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر انجام عملیات شن و نمک‌پاشی در محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و معابر استان تاکید کرد و گفت: ضروری است که شهرداران مناطق ۲۲گانه استان تهران نیز نسبت به رصد و پایش محورهای داخلی شهرها برای عبور و مرور ایمن خودروها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند چرا که قصور در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

او افزود: طبق پیش‌بینی‌ها پس از بارش برف ماندگاری یخ و لغزندگی معابر مورد انتظار است که با تمهیدات و انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان به خصوص در نیمه شمالی و ارتفاعات از بار حوادث احتمالی کاسته خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه بر لزوم صرفه‌جویی در منابع انرژی به خصوص گاز در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و تعطیلی‌های صورت گرفته از مردم همیشه همراه می‌خواهیم حمایت و مشارکت خود را در این زمینه داشته باشند و با مصرف حداقلی و مدیریت صحیح امکان استفاده از گاز پایدار را برای سایر هموطنان فراهم کنند.

او همچنین بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیر ضرور و آماده‌باش دستگاه امدادرسان شهری و جاده‌ای تاکید کرد و گفت: با فعالیت سامانه بارشی احتمال کاهش دید و لغزندگی محورهای کوهستانی وجود دارد، لذا از رانندگان می‌خواهیم ایمنی سفر را رعایت کنند و حتی‌المقدور در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر حاضر نشوند./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.